A Tool for generating three dimensional animation on computers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİLGİSAYARLARDA ÜÇ BOYUTLU CANLANDIRMA FİLM ÜRETİMİ İÇİN BİR ARAÇ Bu çalışmada, güzel sanatlar dalında eğitim veren bir okulda, öğrencilerin üç boyutlu canlandırmanın temellerini öğrenebilmelerini ve canlandırma filmi üretebilmelerini sağlamaya yönelik üç boyutlu. bir bilgisayar yazılımı tasarlanmıştır. Kukla Tiyatrosu adını verdiğimiz bu sistem, Targa 16T grafik kartı takılan düşük maliyetli bilgisayar sistemlerinin esnekliğini ve etkililiğini kullanmakta ve kullanıcı arabirimini olabildiğince anlaşılır kılmaktadır. Temel olarak bilgisayarın belleğinde oluşturulan üç boyutlu modellerin hareketlendirilip sonuçta da gerçeğe yakın, renkli bir görünüme büründürülmesini amaçlayan bir yazılımdır. Bilgisayar grafiği konusundaki son gelişmeleri yansıtan ve eldeki platformun sınırlarını zorlayan sistem, taşınabilirimi ve esnekliği sağlamak için C programlama diliyle geliştirilmiştir. Bu programa arka plan olarak da WODNIW adı verilen bir. pencereleme sistemi geliştirilmiştir. Bu açık pencereleme sistemi, en yeni kullanıcı arabirimi araçları olan pull-down menüleri, etkileşimli tuşları, boyu ayarlanabilir pencereleri ve nesneye yönelik operasyonları desteklemektedir. Anahtar sözcükler: Bilgisayar grafiği, Canlandırma, Üç boyutlu canlandırma film, Renklendirme. ABSTRACT A TOOL FOR GENERATING THREE DIMENSIONAL ANIMATION ON COMPUTERS Cemil Sinasi Türün M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Prof. Dr. Bülent Özgüç 1991 In this work, a three dimensional computer animation system has been designed to be employed in schools, for the training of art students on basic three dimensional animation techniques. Puppet Theater, as we have called the system, utilizes the flexibility and effectiveness of the low-end hardware, namely IBM PCT computers supported with Targa 16T graphics board and gives special emphasis to user friendliness. It is basically a software to design three dimensional objects and choreograph the object data in the computer's memory, before rendering the resulting scenery with shading methods. The system is the result of reflecting the recent advances in the field of computer graphics and pushing the potentials of the existing platform. Software is implemented in C language, thus the code is transportable. A custom designed object oriented windowing system called WODNIW is used as the user interface. This open windowing system supports pull-down menus, interactive buttons, scalable windows and other popular user interface elements. Keywords: Computer graphics, Animation, Three-dimensional computer animation, Rendering.
Collections