Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada karma öğrenme ortamında ders alan üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre akademik başarıları, web materyalini kullanma davranışları, derse devamları, ortama yönelik memnuniyetleri değerlendirilmiştir. Araştırma YTÜ Eğitim Fakültesi'nde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersini alan 91 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarını belirlemek için Biggs, Kember ve Leung'e ait olan `Ders Çalışma Yaklaşımı Ölçeği'nin araştırmacı tarafından uyarlanmış Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Türkçe ölçek derin öğrenme ve yüzeysel öğrenme şeklinde iki boyutu ölçmektedir. Akademik başarıyı belirlemek üzere 30 maddelik bir test geliştirilmiş öğretimin sonunda uygulanmıştır. Öğrencilerin devam ve Web materyalini kullanma davranışları, Öğrenme Yönetim Sistemi aracılığıyla elde edilmiştir. Öğrencilerin karma öğrenme ortamına yönelik memnuniyetleri araştırmacı tarafından geliştirilen bir ölçekle belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin karma öğrenme ortamındaki akademik başarılarının, Web materyalini düzenli kullanma davranışlarının, yüz yüze derse ve Web ortamında derse devamlarının, yüz yüze ve Web tabanlı ortamlardan memnuniyetlerinin öğrenme yaklaşımlarına göre istatistiksel olarak anlamlı fark göstermediği yönündedir. Öte yandan bulgulara göre derin öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin karma öğrenme ortamından memnuniyetleri yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksektir. Araştırmanın sonuçları, karma öğrenme ortamının gerek derin gerekse yüzeysel öğrenme yaklaşımına sahip öğrencilerin akademik başarıları, Web tabanlı öğrenme ortamını düzenli kullanmaları, yüz yüze ve Web tabanlı öğrenme ortamına devamları üzerinde olumlu etkisi olduğunu ve öğrencilerin iki ayrı öğretim ortamına yönelik memnuniyetlerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak; üniversitelerdeki yüz yüze öğretim ortamlarının Web tabanlı ortamlarla harmanlanması; böylelikle öğrencilere düzenli devam edecekleri, yüksek memnuniyet gösterecekleri etkili öğrenme ortamları sunan karma öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilmektedir. In this study; in a blended learning environment, university students? academic achievements, web material using behaviors, attendances, and satisfactions with the learning environment are evaluated according to their learning approaches. The subjects participated in the study were 91 university students who enrolled on `Instructional Technologies and Material Development? course in YTU Faculty of Education. The study was arranged in descriptive research modeling design. Biggs, Kember and Leung (2001)?s `revised 2F Study Process Questionnaire? were adapted by the researcher and used to reveal the students? learning approaches. To assess the academic achievement, a 30 item-test developed by the researcher was given to students. Students?s attendances and Web material using behavior scores were acquired by means of Learning Management System. Students? satisfactions with the blended learning environment were determined through a questionnaire developed by the researcher. The findings demonstrated that students? academic achievements, web material using behaviors, attendances to face to face and Web based learning environments, and satisfaction levels are not show statistically significant differences between deep and surface learners. On the other hand, the average satisfaction level with the blended learning environment of deep learner students was statistically significantly higher than the average of surface learner students. The results show that; blended learning environment has a positive effect on academic achievements, using Web based learning environments regularly and attendance to learning environments for both deep and surface learners. Besides satisfaction levels of students with the face to face and Web based learning environments are high. Based on the study results; it is recommended to blend the face to face courses with Web based learning to reach more efficient learning environments which offers to students a high level of satisfaction.
Collections