Bob Flanagan örneği üzerinden sanatçının acısının gerçekliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, acı temsillerinin haz, toplumsal cinsiyet, hastalık, teşhir gibi kavramlarla ilişkisini Bob Flanagan'ın sanatı ve hayatı özelinde araştırmaktır. Şair, müzisyen ve sanatçı Flanagan, Kistik Fibrozis hastası olarak doğmuştur. Ölümcül ve acı dolu hastalığı tüm hayatını derinden etkileyen sanatçı ergenlik yıllarında mazoşizmini keşfetmiştir. Sevgilisi Rose'un etkisiyle görsel sanatlara merakı artan Flanagan zamanla performanslar yapmaya, video, fotoğraf ve obje yerleştirmeleri üretmeye ve sergilere katılmaya başlamıştır. Kısa bir süre içinde büyük üne kavuşan sanatçının gerek tek başına, gerekse ölene kadar beraber olduğu sevgilisi Sheree Rose'la ortaklaşa ürettiği yapıtlar, mazoşizmi, cinsiyet rollerini, hastalık tecrübesini tartışmak için verimli bir alan açmıştır. Flanagan'ın, mahremiyetini çekinmeden izleyiciyle paylaştığı ve kışkırtıcı ürünleri, acı tecrübesinin hem kişisel, hem de toplumsal arka planını incelemek bakımından 20. yüzyıl sanatında özel bir yere sahiptir. Flanagan'ın yapıtları incelenirken psikanaliz, pornografi, Hıristiyan ikonografisi, feminizm, queer çalışmaları ve sakat çalışmalarının yanı sıra kimi edebi eserlere değinilmiş, ayrıca Ron Athey, Derek Jarman, Fakir Musafar gibi sanatçılarla karşılaştırmalı okumalar yapılmıştır. This research sets out to study the relationship between representations of suffering and concepts of gender, sickness and exposure by concentrating on the art practice and the life story of Bob Flanagan. Bob Flanagan -poet, musician and artist- was born with the heretic disease of Cystic Fibrosis. The fatal and painful character of Cystic Fibrosis had a deep impact on the formation of juvenile Flanagan who developed his masochism in these early years. With his lover Sheree Rose?s influence he gradually moved towards visual arts, staged performances, produced works that made use of media like video, photography and installations, and started to participate in art exhibitions. Flanagan quickly gained reputation with his solo works and collaborations with her life-long partner Rose that problematised issues of masochism, gender roles and disease. His works which displayed his own suffering in an unrestrainted, provocative and intimate manner shed light to his own life story and its social background, and received critical acclaim in the context of 20th century art. While concentrating on the art practice of Flanagan, this research touched a range of issues like psyschoanalysis, pornography, Christian iconography, feminism, queer and crip studies, and also made comparative references to the works of artists such as Ron Athey, Derek Jarman and Fakir Musafar.
Collections