Power and gender in John Webster`s tragedies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet John Webster 'm Trajedilerinde Güç ve Cinsiyet Meltem Kıran İngiliz Edebiyatı Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Laurence A. Raw Ocak 1991 I. James dönemi oyun yazarlarından John Webster ' m Beyaz Şeytan (1612) ve Mal fi Düşesi (1612-13) adlı trajedileri, yöneticilerin izledikleri güç politikalarında kendini gösteren yozlaşmanın bütün topluma yayılma sürecini konu edinir. İki oyunun da can alıcı noktalarından biri her bireyin ister bilinçli ister bilinçsiz olarak toplumsal yozlaşmaya katkıda bulunmasıdır. Bireyin ahlaki açıdan iyi ya da kötü bir amaca hizmet etmesi veya amacı doğrultusunda bir süre başarılı adımlar atması ona son bağlamda pek bir şey kazandırmaz ; kendisinin de bir şekilde sürekliliğini sağladığı yozlaşma kimsenin denetleyemeyeceği boyutlara ulaşacak ve bireyin yıkımına neden olacaktır. Bu araştırma toplumsal yozlaşmanın Webster 'ın kişileri üzerindeki etkilerini incelemekle beraber, varolan toplumsal düzenin değişimine yol açabilecek alternatifleri de tartışmaktadır. Bu alternatifleri yaratan yine bireyin kendisidir; her iki oyunda da yozlaşma sürecini diğerlerinden daha somut olarak gören bazı karakterler bu sürecin işlerliğini tehdit edebilmektedirler. Bu açıdan bakıldığında, ataerkil toplumun yaptırımlarına boyun eğmeye zorlanan kadın karakterler kendilerine özgü tepkileriyle oyunlarda özel bir konum kazanırlar. Webster kadınların varolan toplumsal düzene getirebilecekleri önemli alternatifleri Beyaz Şeytan ' da Vittoria'nın ve Mal fi Düşesi 'nde Düşes 'in kişilikleri aracılığıyla ivvurgulamıştır. Araştırmamızın temel savlarından biri de Webster 'ın ataerkil bir toplumdan yetişmiş olmasına rağmen, özellikle kadınların toplumdaki gizilgücünü başarıyla yansıtmış olması açısından çağının ilerisinde bir sanatçı olduğudur. Abstract Power and Gender in John Webster's Tragedies Meltem Kıran M. A. in English Literature Advisor: Dr. Laurence A. Raw January 1991 John Webster's tragedies The Whi te Devil (1612) and The Duchess of Malfi (1612-13) primarily deal with the spread of corruption in society through the power-politics of the rulers. Every character, regardless of his/her social class, contributes to corruption wittingly or unwittingly, and is destroyed in the end regardless of the motivations - whether morally good or evil - on which he/she chooses to act. This dissertation analyses the ways in which the characters are affected by social corruption, but also suggests certain alternatives which may point towards change within the existing social system. In both plays, there are some characters who, by their enlightened view of the workings of corruption, can present a threat to this system. Especially women, who are determined to assert themselves despite the oppressive influence of their patriarchal society, can form potentially subversive alternatives. Webster analyses this through Vittoria in The White Devil and the Duchess in The Duchess of Malfi. This dissertation asserts that Webster proves himself to be a radical dramatist by subtly emphasising the subversive potential of women in society. Ill
Collections