Lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama derecesini ortaya koymaktır. Çalışma grubu, İstanbul ili Ümraniye İlçesindeki devlet liseleri arasından yansız atama yoluyla belirlenen 3 genel lise ve 2 anadolu lisesinde bulunan 553 lise 1. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Günhan ve Başer tarafından geliştirilen 25 sorudan oluşan ?Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Ölçeği? ve Paksu ve Ubuz tarafından geliştirilen 12 sorudan oluşan ?Geometri Tutum Ölçeği? ile. öğrencilere yönelik demografik sorular içeren ?Kişisel Bilgi Formu?ndan oluşan anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin ?Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Ölçeği? ve ?Geometri Tutum Ölçeği?nden aldıkları puanlar ile 2009-2010 öğretim yılına ait geometri dersi yılsonu karne notları araştırmada veri olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15 pgrogramı kullanılmıştır. Öncelikle değişkenler arasındaki ilişkinin tespiti için Pearson Korelasyon analizi daha sonra ise Regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, geometri dersine yönelik özyeterlik algısının ve geometri dersine yönelik tutumun geometri dersi akademik başarısını yordadığı görülmüştür. Cinsiyete göre yapılan analizlerde ise kız öğrencilerde geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumun geometri dersi akademik başarısını yordadığı, erkek öğrencilerde ise geometri dersine yönelik özyeterlik algısının geometri dersi akademik başarısını yordadığı, geometri dersine yönelik tutumun ise geometri dersi akademik başarısını yordamadığı görülmüştür. The aim of this research is to reveal the degree of predictive of the academıc achievement points of geometry using the 9th grade students?s geometry self-efficacy and geometry attitude. The universe of this research was composed of 553 9th grade students who studied at general and anatolian high-schools which are located Ümraniye in İstanbul and officially governed by Education of Ministery in City İstanbul. The data of this research are composed of the year-end academic achievement points of students at their geometry lesson and the points of ?The Geometry Self Efficacy Scale?and ?The Geometry Attitude Scale? . ?The Geometry Self Efficacy Scale? developed by Günhan&Başer and has 25 question and ?The Geometry Attitude Scale? developed by Paksu&Ubuz and has 12 question. The data collected in this research was analized by regression analysis with SPSS 15 program but firstly all variables analized by pearson corelation analysis. Acording to data obtained in this research, 9th grade students?s geometry self-efficacy and geometry attitude predict the geometry academic achievement points.9th grade female students?s geometry self-efficacy and geometry attitude predict the geometry academic achievement points, 9th grade male students?s geometry self-efficacy predict the geometry academic achievement points but geometry attitude don?t predict the geometry academic achievement points.
Collections