The opportunities in an industrial goods market a study on end users of powder coating
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRK TOZ BOYA PİYASASINDAKİ OLANAKLAR: TOZ BOYA KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA N. SANAL ÜMONCUO?LU Yüksek Lisans Tezi TEZ YÖNETİCİSİ: Doç. Dr. GÜLİZ GER Haziran, 1994 Bu çalışmanın amacı, Türk toz boya piyasasının potansiyelinin tespiti ve piyasadaki olanakların değerlendirilmesidir. Araştırmanın kapsamında yer alan ikinci bir konu, sonuçların değerlendirilerek piyasaya girmek isteyen bir şirket için olanakların belirlenerek üretim ve pazarlama planının oluşturulmasıdır. Gerekli bilgilerin biraraya getirilebilmesi için toz boyama makina ve sistemleri satıcıları, hammaddeciler, şu an faaliyette bulunan üreticiler ve toz boya üretim makinaları satıcıları ile karşılıklı görüşmeler yapılmıştır. Bunların yanısıra, piyasanın ihtiyaçlarının ve kullanıcıların problemlerini saptamak için de toz boya kullanıcıları üzerine bir araştırma yapılmıştır. Sonuçlar, Türk toz boya piyasasının hızla gelişmekte ve ümit vadetmekte olduğunu göstermiştir. Piyasada üreticilerin fiyat ve pazarlama politikalarından kaynaklanan problemler ve piyasanın büyüldüğü karşısında finansal açıdan güçlü bir şirketin piyasaya girebileceği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ve araştırmalar doğrultusunda piyasaya girebilecek orta ölçekli bir şirket için üretim ve pazarlama ile ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur. ABSTRACT THE OPPORTUNITIES IN POWDER COATINGS: STUDY ON POWDER PAINT USERS N. SANAL LİMONCUO?LU M.B.A. SUPERVISOR: Asist. Prof. GÜLİZ GER June, 1994 The aim of this study is the determination of the potential in powder coatings and the opportunities in the market. A second subject that takes part in this study is preparing the production and marketing plans for a new entrant due to the analysis of findings. In order to gather the needed data, interviews with powder paint application machine and system sellers, raw material suppliers, production machines sellers and current producers were made. Besides, a market survey was made on the users of powder paints to decide about their needs and problems. Findings illustrate that powder coatings have a growing and promising market in Turkey. Problems resulting from the current producers pricing and marketing policies creates an opportunity for a financially strong company to enter the market. Taking these findings into account, recommendations were made for a new entrant that is medium sized.
Collections