The Theme of divided consciousness in Ibsen`s letter plays
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
özet İbsen 'in Son Oyunlarındaki Bölünmüş Bilinç Teması Tuba Berk Küsmenoğlu İngiliz Edebiyatı Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Leonard Knight Ocak, 1994 İbsen oyunlarında çeşitli dramatik teknikler kullanmıştır. Bu tekniklerin her biri önemli bir amaca - bilinç kavramının değerlendirilmesine - yöneliktir. Bu nedenledir ki, bu temanın analizi Ibsen'in oyunlarının daha iyi anlaşılabilmesi için gereklidir. Bu çalışma, İbsen 'in kendi içinde bir grup oluşturan ve birbirleriyle yakından ilgili son dört oyunu, The Master Bllilâex(1892), Little Eyel£(1894), John Gabrjel Borkmanfl896) ve When We Dead Awaken (1899) ile sınırlandırılmıştır. Psikolojik kökenli söz konusu oyunlar, 'parçalanmış' ve 'ikiye ayrılmış' kişilik kavramını derinlemesine işler. Bu oyunlardaki 'bölünmüş kişilik' kavramı 'bilinç' teması ele alınarak ortaya çıkarılmıştır. 111 Abstract The Theme of Divided Consciousness in Ibsen's Later Plays Tuba Berk Küsmenoğlu M. A. In English Literature Advisor: Dr. Leonard Knight January, 1994 Ibsen employs several techniques in his plays and each of these serves an essential purpose - the examination of the nature of consciousness. Hence, an analysis of this theme is crucial to the better understanding of Ibsen's plays. This study is confined to Ibsen's later plays The Master Puiiger (1892), Little Evolf (1894), John Gabriel Borfrffian (1896).and When We Dead Awaken (1899) which are closely related in their sub-group. These psychologically oriented plays exhibit the concept of 'disintegrated' and the 'split' personality. The 'divided vision of self in these plays is revealed by the exploration of the concept of 'consciousness'. 11
Collections