İngilizce hazırlık programı öğrencilerinin akademik motivasyon, kaygı ve tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık programına devam eden öğrencilerin motivasyon, kaygı ve tutum düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı modeli belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 akademik yılı, Güz yarıyılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Temel İngilizce Bölümüne (Hazırlık) devam eden, 631 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin, sahip oldukları motivasyon düzeylerini belirlemek için 'Akademik Motivasyon Ölçeği', kaygı düzeylerini belirlemek için 'Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği' ve tutumlarını belirlemek amacıyla da 'İngilizceye Yönelik Tutum Anketi' kullanılmıştır. Öğrencilerin, Güz yarıyılı boyunca hazırlık sınıflarında aldıkları notlar da akademik başarı göstergesi olarak alınmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS 21.0 ile AMOS 22.0 programları yardımıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda denenmek üzere öne sürülen ilk model test edilmiş ve uyum indekslerine göre yapılan değişikliklerden sonra doğrulanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumları ile yabancı dil sınıf kaygıları arasında; dışsal motivasyon düzeyleri ile yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri arasında, ayrıca içsel motivasyon düzeyleri ile yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri arasında anlamlı ve olumsuz bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Buna karşın, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumları ile içsel motivasyon düzeyleri arasında, dışsal motivasyon düzeyleri ile İngilizceye yönelik tutumları arasında ve içsel motivasyon düzeyleri ile dışsal motivasyon düzeyleri arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca, yabancı dil sınıf kaygı düzeylerinin aksine, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutum ve içsel motivasyon düzeylerinin akademik başarıyı yordamada anlamlı bir güce sahip olduğu anlaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında İngilizce Hazırlık Programı öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, yabancı dil sınıf kaygısı, içsel ve dışsal motivasyon düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü model olarak önerilmiştir. The aim of this study is to determine the predictive and explanatory relationship between the academic achievement of university students and their motivation, anxiety and attitudes. 631 students formed the study group. In order to determine the students' motivation, 'Academic Motivation Scale'; to find out their anxiety level 'Foreign Language Classroom Anxiety Scale' and for their attitudes 'Questionnaire on Attitudes towards English' was applied. The students' grades in the autumn term were taken into account as indicators for the academic achievement. The data gained through the research were analyzed by using SPSS 21.0 and AMOS 22.0 software program through Structural Equation Model (SEM). At the end of the research, the model which was first suggested for the test was analyzed, tested and verified after some modifications suitable with indexes. The results indicated that there was a negative and significant relationship between attitudes towards English and foreign language classroom anxiety; extrinsic motivation and foreign language classroom anxiety; and intrinsic motivation and foreign language classroom anxiety levels. On the other hand, it was found out that, there was a positive and significant relationship between students' attitudes towards English and intrinsic motivation; their extrinsic motivation and attitudes towards English and their intrinsic motivation and extrinsic motivation levels. In addition, unlike foreign language classroom anxiety levels, students' attitudes towards English and their intrinsic motivation levels have a significant power to predict academic achievement. In the light of the findings, the relationship pattern between English prep school students' academic achievement and their motivation, anxiety and attitudes was suggested as a model.
Collections