Acil serviste vardiyalar arası hasta devir tesliminin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hasta devir teslimi; bir hastanın bilgileri, bakım sorumluluğu ve idaresinin bir klinisyenden diğerine devredilmesi olarak tanımlanmaktadır. Hasta devir teslimi tüm tıp branşlarında uygulanan bir süreç olmakla birlikte özellikle acil tıp gibi vardiya usulü ile çalışan branşlarda çok daha fazla önem arz etmektedir. Acil tıpta vardiya sisteminin uygulanıyor olması ve hastanın yapılan işlemlerden tam olarak haberdar olmayan başka bir doktora devredilip takip ve tedavisinin bu doktor tarafından sürdürülecek olması tanı ve tedavide istenmeyen bazı aksaklıklara neden olabilmektedir. Devir teslim esnasında devreden ve devralan doktorlar arasındaki iletişim eksikliği ya da bozukluğu istenmeyen olay ve tıbbi hata sıklığında artışa neden olmaktadır. Her ne kadar diğer meslek gruplarında iş devir teslimi ile ilgili standardize prosedürler geliştirilmiş olsa da tıp disiplininde hasta devir teslimi ile ilgili standardize bir prosedür geliştirlebilmiş değildir.Bu konuda bir standardizasyon oluşturulabilmesi amacıyla yapılması gereken ilk şey sözlü hasta devir teslimlerinin belirli kurallar çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamaktır. İkinci önemli nokta devir teslimler esnasında mevcut teknolojik imkanların kullanılmasıdır. Patient handover is defined as; the transfer of patient information care to another physician from the responsibility and authority. Especially in industries working on shifts, patient handover such as emergency medicine, but is a process applied in all branches of medicine is of much more importance. Emergency medicine can cause not fully aware of another doctor transferred or not followed and will continue to be treated by the doctor in the diagnosis and treatment of some unwanted disruptions have implemented the shift system and the patients of the transaction. Lack of communication between the transferor and transferee or doctors during the handover disorder causes an increased incidence of adverse events and medical errors. Although it developed standardized procedures for the handover of the work in professions related to the delivery of standardized patients, though turnover in the medical disciplinary procedure has not been developed can. Oral delivery of the first things to be done to ensure a patient transfer standardization in this field is to be carried out in accordance with certain rules. The use of existing technological capabilities delivered during the second important point speed is.
Collections