Türkiye`nin ihracatında yoğun ve yaygın ticaretin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'nin 2002 – 2014 yılları arasındaki AB-15 ülkelerine olan ihracatını yoğun ve yaygın ticaret çerçevesinde ayrıştırmayı amaçlamaktadır. Hummels ve Klenow (2005)'de geliştirilen ayrıştırma modeli ile yapılan çalışma sonucunda ulaştığımız sonuçlara göre Türkiye'nin söz konusu bölgeye ilişkin yaygın ticaret düzeyinin oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bir başka deyişle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün kategorilerinin AB-15'in toplam ithalatı içerisindeki oranının yüksek olduğu bulgulanmıştır. Bunun yanında, Türkiye'nin kendi ihraç malı kategorilerinde AB-15 ülkelerinin ithalatı içindeki payı (yoğun ticaret) makul bir düzeydedir. Bu nedenle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün çeşidinden (yaygın ticaret) çok ihraç ettiği ürünlerin hacmini arttırmaya yönelik politikaların, Türkiye'nin ihracatını artırabilmesi için daha yüksek bir potansiyel taşıdığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yoğun Ticaret, Yaygın Ticaret, Türkiye This paper aims to measure the extensive and intensive margins of Turkey's exports to the EU-15 countries over the period 2002-2012. Following to Hummels and Klenow (2005), our results show that Turkey's extensive trade margins level for EU-15 countries is considerably high. In other words it can be related that Turkey's exports in most of the product categories of the EU-15 imports from the rest of the world is high. Moreover the share of Turkey's exports in Turkey's own exported goods categories in the EU-15 imports from the rest of the world (intensive margin) is modest. For this reason it can be suggested that, the policy of increasing the volume of already exported goods have a potential to increase Turkey's exports.Keywords: Intensive Margin, Extensive Margin, Turkey
Collections