Eğitim etkinliğinin uygulanması ile örgütsel ve bireysel performans arasındaki ilişkide yönetici desteğinin aracı rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütlerde bir insan kaynakları yönetimi işlevi olarak eğitim ve geliştirme çalışmaları önemli bir yatırım alanıdır. Örgütler eğitim ve geliştirme yoluyla, bir örgütün ve çalışanlarının iş bilgisi ve becerilerini arttırmak amacıyla bir dizi planlı faaliyet yürütürler. Bununla birlikte, eğitime yapılan yatırımın örgütlere katkısının ve geri dönüşünün belirlenmesi konusunda örgütlerde önemli bir beklenti bulunmaktadır. Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin etkinliğinin performansa ne düzeyde dönüştüğünün ölçülmesi ve eğitimin katkısının ortaya konulması önemli bir ihtiyaçtır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, örgütlerde eğitim etkinliğinin sistematik bir şekilde uygulanmasının örgütsel ve bireysel performansı arttırmasında yönetici desteğinin aracı rolünü araştırmaktır. Literatürde eğitim etkinliğinin ölçülmesi yoluyla eğitimin örgütsel ve bireysel performans üzerine etkisine yönelik çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmalarda eğitimin başarısında yöneticilerin rolü sıkça dile getirilmekle beraber, bu konuda ampirik çalışma bulunmamaktadır.Yani eğitim etkinliğinin örgütsel ve bireysel performansa dönüşmesinde yöneticilerin rolü ampirik olarak incelenmemiş bir konu olarak dikkat çekmektedir. Bu anlamda niceliksel bir araştırma yapılmış olup, anket tekniği kullanılarak 142 kişi üzerinde bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda, eğitim etkinliğinin uygulanması ile bireysel ve örgütsel performans arasında pozitif bir ilişki bulunmuş ve yönetici desteğinin bu ilişkide aracı rol (med) oynadığı desteklenmiştir. Education and development activity in organizations as a human resources management function is an important investment area. Through training and development, organizations carry out a number of planned activities to enhance the know-how and skills of an organization and its employees. Additionally, organizations are in expectation for determining how investment in training help to contribute to organizations and determining its return. To measure how much the effectiveness of training and development activities contibute to performance is a significant need. Based on this, the aim of this study is to investigate the moderator role of the supervisor effort in the relationship between systematically and effectively practiced training and organizational and individual performance. In the literature, there are studies on the effect of training on organizational and individual performance through measurement of the effectiveness of training. Although the role of supervisors on the success of training is often theoretically discussed in these studies, there is no empirical study on this context. In other words, the role of supervisors in transforming training effectiveness into organizational and individual performance draws attention as a resarch topic lacks of empirical evidence. In this sense, a quantitative research was conducted by using survey technique on 142 people. As a result of the research, while a positive relationship between the implementation of training and the individual and organizational performance was found, also it was empirically proved that supervisor support plays a mediatör role in the relationship between those aforementioned variables.
Collections