Social media and social life: A cross-case study on university students in İstanbul and Rome
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma sosyal medyadaki gelişimler ve sosyal medyanın yaygın kullanımı nedeniyle üniversite öğrencilerinin online ve günlük hayatlarındaki yaşadıkları değişiklikleri incelemek adına tasarlanmıştır. Çalışmanın daha kapsamlı olması için ve bağlamın bu değişikliklere etkisini gözlemlemek adına, çalışma özellikle çapraz durum çalışması olarak planlanmıştır. Çalışmanın temel odak konuları aile, arkadaşlar (yakın, uzak, romantik) ile olan ve resmi ilişkiler, iletişim, mahremiyet, paylaşım kültürü ve sosyal medya kullanımı ile bağlantılı yaşanan günlük hayattaki değişimlerdir. Çalışma, sosyal medya kullanımıyla özellikle sosyal hayatta ortaya çıkan sosyal değişim ve dönüşüm anlayışına katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu çapraz durum çalışmasına İstanbul ve Roma'daki çeşitli özel üniversite ve devlet üniversitelerinin farklı bölümlerinden öğrenciler katılım sağlamıştır. Katılımcı olarak seçilen öğrenciler yirmi ve otuz yaşları arasında, lisans veya yüksek lisans okumakta ve en az bir sosyal medya platformu veya uygulamasını aktif kullanmaktadır. Veriler katılımcılar ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Bulgular sosyal medyanın farklı ilişkiler üzerinde farklı etkilerinin olduğunu göstermiştir. Paylaşma alışkanlık olarak yapılan, otomatik, kolektif bir eylem olarak görülmektedir. Paylaşmanın 'gösterme'ye evrimleştiği ve farklı amaçlarla kullanıldığına inanılmaktadır. Ciddi tartışmalar ve haberler için bir zemin olmalarına rağmen sosyal medya platformları aynı zamanda eğlenmek ve stress atmak için kullanılan alanlardır. Sosyal medyanın önemli bir fonksiyonu da kullanıcıların kolayca ulaşabilecekleri bir arşiv görevi görmesidir. Sosyal medyanın günlük hayata olan pozitif ve negatif etkileri neredeyse eşit derecede gözlemlenmiştir. Mahremiyet önemini korumaktadır. Fakat farklı platform veya içerikler için açıklık tercih edilebilmektedir. Çalışmanın iki durumunda da çok benzer sonuçlar bulunmuştur, farkılıklar küçük farklılıklar olarak tespit edilmiştir. This study has been designed to explore the changes in social life of university students both online and in daily life due to the developments and wide usage of social media. Moreover, it was particularly chosen to be a comparative case study to examine whether the context affects these changes and to make the study more comprehensive. The study focused on issues such as relationships and communication with family, friends (close, far, romantic) and formal contacts on social media, privacy, the sharing culture and changes in daily life due to using social media. The study aims to contribute to the understanding of social change and transformation especially in social life brought about by using social media. The study was conducted as a comparative case study in which students from different departments of various public and private universities in Istanbul and Rome took part. Participants were chosen from undergraduate and graduate students who were between the ages of twenty to thirty and active users on at least one social media platform or application. Data were collected through semi-structured interviews with students. The findings of the study indicated that social media has different effects on various kind of relationships. Sharing is seen as a habitual, automatic, collective action. Sharing is believed to have evolved into 'showing' and serves different purposes. Tough they may be ground for serious debates and news, social media platforms are also spaces to have fun and to hang out. One important function of social media is the fact that it works like an archive which is easy to reach for users. Its positive and negative effects on daily life are observed to be almost equal. Privacy is still important, however, for certain platforms or content publicity can be preferred. The results in the two cases of the study were found to be very similar, there were only a small number of minor differences.
Collections