Çoklu ortam destekli dinleme metinlerinin dinleme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, çoklu ortam destekli dinleme metinleri aracılığıyla öğrencilerin dinleme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır. Hem görsel hem de işitsel ögelerin birlikte kullanıldığı bu metinler aracılığıyla; öğrencilerin sıkılmadan ve keyif alarak dinleyebilecekleri, soruları çözebilecekleri, bilgileri hatırlayabilecekleri, dinleme becerilerini geliştirebilecekleri düşünülmektedir. Ayrıca öğretmenler için de zaman ve enerji tasarrufu sağlayabileceği düşünülmektedir. Araştırma, nicel yöntemle oluşturulmuş bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Esenler Ayvalıdere Ortaokulunda yer alan iki 6. sınıf şubesi oluşturmuştur. Araştırma; yarı deneysel desene göre bir grup kontrol ve bir grup deney olarak düzenlenmiştir. Uygulama öncesinde, okulda yer alan tüm 6. sınıf şubelerine Dinlediğini Anlama Testi (DAT) ve Dinlemeye Yönelik Tutum Ölçeği (DYTÖ) uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS'e girilerek istatistiksel olarak birbirine yakın olan iki sınıftan 6 / E deney ve 6 / A kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubu olan 6 / E şubesinde araştırmacı tarafından hem araştırma öncesi hem de araştırma süresince gözlem yapılmış ve öğrenciler, araştırmanın başından sonuna kadar günlük tutmuşlardır. Deney grubunda dersler; öğretmen kılavuz kitabında yer alan, araştırmacı tarafından çoklu ortam destekli metinlere dönüştürülen dinleme metinleriyle işlenmiştir. Kontrol grubunda ise metinlerde bir değişiklik olmadan, klasik yöntemlerle dersler işlenmiştir. Metinlerle ilgili, çalışma kitabında yer alan dinleme / anlama soruları çalışma kâğıtlarına aktarılmış ve metinler dinlendikten sonra yanıtlanmıştır. Ayrıca metinlerle ilgili hatırlama soruları da sorularak öğrencilerin hatırlama düzeyleri ölçülmüştür. Uygulama sonuna gelindiğinde öğrencilerin bu sorulara verdikleri yanıtlar istatistiksel olarak analiz edilerek deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığına bakılmış ve deney grubu anlamlı bir farklılık göstermiştir. Yine Dinlediğini Anlama Testi ve Dinlemeye Yönelik Tutum Ölçeği sontest olarak uygulanmış ve burada da anlamlı farklılık deney grubu lehine sonuçlanmıştır. Deney grubu lehine çıkan bu anlamlı farklılıkları açıklamak ve desteklemek için de öğrenci günlükleri ve gözlem kayıtlarına ek olarak öğrencilere yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış, öğretmenle ise görüşme yapılmıştır The purpose of this research, through multimedia aided listening texts to provide improve students listening skills. Through these texts both visual and auditory elements are used together; it is thought that students will be able to listen without getting bored and with enjoyment, solve the questions, recall informations, improve their listening skills. It is also thought that it can save time and energy for teachers. The research is based on quantitive method. The study group of the research was composed of two sixth grade in Istanbul Esenler Ayvalidere Secondary School. Research; according to the quasi-experimental design, a control group and an experimental group were arranged. Before the application, all sixth grade students in the school were applied Listening Comprehension Test (LCT) and Attitude Scale for Listening (ASL) and the obtained data were entered into SPSS and two groups which were statistically close to each other 6 / E was selected as experimental and the other group 6 / A was selected as control group. In the experimental group 6 / E, the researcher was observed both before and during the research and the students kept the diary from the beginning to the end of the research. The lectures were processed in the experimental group by the textbooks in the teacher's guide book and converted by the researcher into multimedia-aided texts while processed with classical methods without any change in the texts in the control group. Listening / comprehension questions related to the texts in the workbook were transferred to the worksheets and replied after the texts were listened. In addition, the students were asked to recall questions about the texts and the students' level of recall was measured. At the end of the application, the answers of the students to these questions were analyzed statistically and it was examined whether there was a significant difference between the experimental group and the control group and the experimental group showed a significant difference. Again, Listening Comprehension Test and Attitude Scale for Listening were applied as posttest and a significant difference was concluded in favor of the experimental group. To explain and support these significant differences in favor of the experimental group; in addition to the student diaries and observation records, a structured interview form was applied to the students and interview was conducted with the teacher.
Collections