Müziğin dans ile disiplinlerarası diyaloğun 21. yy Türkiye`sinde sahnelenen örneklerle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş dans ve müzik sanatlarında yaratıcı unsurları belirleyen temel kavramlar beden, zaman ve mekan kapsamı içinde ele alınmaktadır. Bu çalışmada dans ve müziğin yaratımında ve icrasındaki displinlerarası diyalog incelenmiştir. Bu tez tarihsel ontolojik bir temelde birleşen dans ve müzik sanat alanlarının, geleneksel birleşmelerinin dışında kurulan disiplinlerarsı diyalog içinde üretimlerinde gerçekleşen dönüşümlere odaklanmaktadır. Dansın ve müziğin paylaşılan ortak bir mekanda şimdi ve burada deneyimi içinde yaratımlarında birbirlerine eklemlenen yapısal dönüşümleri ele alınmaktadır. Çalışmanin birinci bölümünde dansın ve müziğin tarihsel kurgu içinde eklemlendiği biçimler örnekler üzerinden incelenmektedir. İkinci bölümünde sanat alanında disiplinlerarasılık kavramı ele alınmaktadır ve sahne sanatları bağlamında bu kavramın nasıl işlerlik kazandığı tartışılmaktadır. Tezin son bölümü dansın ve müziğin eşzamanlı üretim biçimlerinin örnekler üzerinden incelendiği bir bölümdür. Tez bu bağlamı Türkiye'de 2000'li yıllardan sonra üretilen Atrofi 1 İsimler Evi, Antigone Divided ve Sar'ın koreografik olarak incelemektedir. Bu eserlerde dansın ve müziğin eşzamanlı üretim biçiminde olduğu ve doğaçlama kavramının önemli bir yöntem olarak kullanıldığı görülmektedir. İngilizce Tez ÖzetiAbstract in EnglishThe creative elements in the contemporary dance and music art are explored in terms of body, space and time. In this research the interdisciplinary dialogue between dance and music is investigated. This thesis focuses on the transformations established in productions of the art fields of dance and music combined on the ontological and historical basis of an interdisciplinary dialogue outside of traditional mergers. The structural transformations of creations of the experiences of the here and now of dance and music in the common space in the are discussed.It deals with the structural transformations of dance and music that are articulated in a shared space in their creation, now and here in their experience.In the first part of the study, the forms in which dance and music are articulated are examined through examples. In the second part, the concept of interdisciplinarity in the field of art is discussed and how this concept works in the context of performing arts. The last part of the thesis is a section that examines the simultaneous production methods of dance and music.This thesis examines this context through the choreographic works produced in Turkey after 2000s, Atrofi 1 İsimler Evi, Antigone Divided and Sar. It is apparent that in these works dance and music are created simultaneously and also that the improvisation is used as an important method.
Collections