Güncel öğretim tekniklerinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 seviyesi öğrencilerinin hazırlıklı konuşma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada aktif öğrenme çerçevesinde kullanılan güncel öğretim tekniklerinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 seviyesindeki öğrencilerin hazırlıklı konuşma becerilerine etkisi ile öğrencilerin bu etkinliklere yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe sıralı desen benimsenmiştir. Çalışma grubu Yıldız Teknik Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenen B2 seviyesindeki 6 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada çalışma grubuna aktif öğrenme modeli çerçevesinde oluşturulmuş güncel öğretim tekniklerinden hareketle 8 haftalık bir uygulama süreci oluşturulmuş, 2 haftalık ön test ve 2 haftalık son test uygulaması ile toplamda 8 haftalık bir süreç işletilmiştir. Süreç boyunca nicel verilerin daha derinlikli anlaşılması için düzenli olarak araştırmacı günlükleri kullanılmış ve süreçte her haftanın konuşma becerilerine yönelik akademik başarı puanlarının belirlenmesi için B2 seviyesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerisine yönelik olarak geliştirilmiş konuşma becerisi puanlama anahtarı kullanılmıştır. Sürecin sonunda ise konuşma becerisine yönelik olarak hazırlanan puanlama anahtarından hareketle görüşme formu hazırlanarak uzman görüşüne sunulmuş ve katılımcılara uygulanmıştır. Araştırmacı günlüğü, görüşme çalışması ve konuşma becerisi puanlarının veri havuzunu oluşturduğu araştırmada araştırmacı günlüğü ve görüşme verileri NVivo programında içerik analizi ile incelenmiştir. Konuşma becerisi puanlarının incelenmesinde SPSS programı kullanılarak önce dağılımların normalliği test edilmiştir. Haftalık başarı puanları arasındaki farkın belirlenmesi için de verilerin normal dağılım göstermemesi sebebiyle Wilcoxon testi yapılmıştır. Bağımlı değişken olarak belirlenen konuşma becerisini çeşitli değişkenler bakımından inceleme sürecinde iki bağımsız değişkenli analizler için Mann-Whitney U testi, 3 ve üzeri değişkenlerin olduğu analizler için Kruskall-Wallis H testleri yapılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle güncel öğretim tekniklerinin katılımcıların konuşma becerilerinde haftalık puan bazında ve genel olarak uygulama sürecinin tamamında yüksek seviyede pozitif iyileşme sağladığı, öğrencileri aktif kılarak yeni öğrenmelere kapı araladığı ifade edilebilir. Elde edilen sonuçlardan hareketle daha geniş katılımcı gruplarında güncel öğretim tekniklerinin kullanılmasının Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B2 seviyesindeki öğrencilerin konuşma becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı öngörülmektedir. In this study, the effect of the current teaching techniques used in the active learning framework on the prepared speaking skills of B2 level students who learn Turkish as a foreign language and the students' views on these activities were examined. Nested sequential patterns of mixed research methods were adopted in the study. The study group consisted of 6 B2 level students learning Turkish at Yıldız Technical University TÖMER. In the study, an 8-week application process was created based on the current teaching techniques established within the framework of active learning model, and a 2-week pre-test and 2-week post-test were planned, and a total 8-week process was finalized. Throughout the process, researcher diaries were used regularly for a deeper understanding of the quantitative data, and in order to determine academic achievement scores for the speaking skills in each week, the level of speaking skill scoring key developed for the speaking skills of the students learning Turkish as a foreign language was used. At the end of the process, interview form was prepared based on the scoring key prepared for speaking skills and presented to expert opinion and applied to the participants. Researcher's diary, interview study and speaking skill scores consisted of data pool. Researcher's diary and interview data were analyzed by NVivo program content analysis. In the examination of speaking skill scores, the normality of distributions was first tested by using SPSS program. The Wilcoxon test was performed to determine the difference between weekly achievement scores because the data did not show a normal distribution. Mann-Whitney U test was used for the analysis of two independent variables and Kruskall-Wallis H test was used for the analysis of 3 and above variables. Based on these results, it can be said that current teaching techniques provide a high level of positive improvement in the participants' speaking skills on a weekly score basis and in general the whole application process, opening the door to new learning by activating the students. Based on the results, it will be said that the use of current teaching techniques in larger groups of participants will contribute to the development of speaking skills of students learning Turkish as a foreign language at B2 level.
Collections