Die rolle von auslandseinsatzen im kontext der karriereziele der Türkischen generation y
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kuşaklar ve onların değer sistemleri, özellikle Sosyoloji, Ekonomi ve Psikolojialanlarında araştırılmış olan, hala güncelliğini koruyan ve çokça tartışılan popüler birkonudur. Bireyin değerleri sosyalleşme sürecindeki deneyimlerinin sonucudur ve zamaniçinde kısmen sabit kaldığı düşünülmektedir. O yüzden değerler, kuşaklar arası farklılıkgöstermektedir. Bu araştırmanın odağı, Türkiye'nin Y kuşağı, onların kariyer hedeflerive yurt dışı tayinlerinin rolüdür. Türk araştırma örnekleri az olduğu için, Türkiye'nin Ykuşağının niteliklerinin, batının Y kuşağının nitelikleriyle eşleşip eşleşmediği sorusu dabu araştırmada yer almaktadır.Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bu amaçla, farklı kaynaklardan– Türk ve uluslararası araştırmalardan – bilgiler birleştirerek bir anket oluşturuldu. Buanket uluslararası bir şirketin İstanbul'daki şubesinin, 1980 ve 1999 yılları arasındadoğmuş ve bu sebeple 'Y kuşağı' olarak tanımlamış olan 189 çalışanına gönderildi. 57cevap toplandı. Datayı analiz etmek için, cevapların aritmetik ortalaması, standartsapması, medyanı ve cevapların sıklığı ölçüldü ve karşılaştırıldı.Bulgular gösteriyor ki; batılı trendler ve önümüzdeki örnek arasında farklılıklar vardır.Avrupa ve Birleşik Devletler'de Y kuşağı ile ilgili araştırmaların en öne çıkan sonuçlarıiş-yaşam dengesinin önemi ve azalmış olan iş odağı olurken, bu araştırmada en önemlifaktör maaş ve işe verilen önemdir. Bulgular, Türkiye'de yapılmış olan araştırmalar Generations and the value systems they hold have been, and still are a popular and at the sametime intensely discussed research theme, studied most commonly by sociologists, economistsand psychologists. The values somebody holds are the result of formative experiences madeduring the socialization process and are assumed to remain relatively stable over time. Valuesare therefore expected to differ between generations. The focus of this study is TurkishGeneration Y, their career goals and the role of foreign assignments. As research on Turkishsamples is sparse, the overall question of whether Turkish Generation Y's characteristicsmatch with those of 'Western' samples was also investigated. Furthermore the questionwhether Generation Y is a homogeneous group or whether there are differences among themembers of Generation Y was surveyed as well.This study was conducted using a quantitative research approach. For this purpose, bycombining information from different sources – such as Turkish and international researchstudies on the concept of generations as well as Turkish recent history – a questionnaire hasbeen created. The questionnaire has been sent to 189 employees of a subsidiary of aninternational company located in Istanbul who were born between 1980 and 1999 and thusdefined as 'Generation Y'. A total of 57 responses were gathered. To analyze the data, thearithmetic average, standard deviation, median and frequencies of answers were measured andrelatively compared.The findings suggest that there are differences between 'Western' trends and the presentsample. While international findings with samples from the US and Europe state that the most
Collections