Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Abdulselam
dc.contributor.authorÇetin, Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T10:48:32Z
dc.date.available2020-12-29T10:48:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394437
dc.description.abstractKüreselleşme nedeniyle, çok uluslu şirketler standardize edilmiş kurumsal kültür araçlarını yabancı şubelerine entegre etmeye çalışmakta ve böylece küresel olarak homojen bir kurumsal kültür yaratmaktadır. Bu durum, uygulamada kurumsal ve kültürel faktörlerin neden olduğu zorluklara ve direnişe yol açabilir. Bu çalışmanın amacı, Mercedes-Benz Türkiye iştiraki içindeki kültürel değişimin içselleştirilmesini araştırmak için ampirik araştırmaları kullanmak ve personel uygulamalarının ve kurumsal kültürel araçların transferinde zorlukları araştırmak. Bunu yaparken, dünya çapında kullanılan kurumsal kültürel araçların etkinliği kritik bir şekilde incelenmektedir.
dc.description.abstractDue to globalization, multinational companies are trying to integrate standardized corporate culture instruments into their foreign branches, thereby creating a globally homogenous corporate culture. This can lead to challenges and resistance in the implementation, which is caused by institutional and cultural factors. The aim of this work is to use empirical research to investigate the reception of cultural changes in the subsidiary Mercedes-Benz Turkey and to study out the challenges involved in the transfer of personnel practices and corporate cultural instruments. In doing so, the effectiveness of corporate cultural instruments used worldwide is critically examined.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCultural change bei daimler-internationaler transfer von unternehmenskulturellen instrumenteneine empirische untersuchung zur rezeption von neuenunternehmensprinzipien im tochterunternehmenMercedes- Benz Turkey
dc.title.alternativeDaımlerde kültür değişimi -uluslararası şirket kültürü araçlarının tranferi Mercedes- Benz Türkiye şirket ortaklığı´nda, yeni şirket ilkeleri hakkında empirik bir inceleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentKültürlerarası Yönetim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606869
dc.description.pages223
dc.publisher.disciplineİnovasyon, Girişimcilik ve Yönetim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess