Elektrikli ulaşım sistemlerinde enerji düzenlerinin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ural, Arif | |
dc.contributor.author | Şenol, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:45:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:45:25Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394328 | |
dc.description.abstract | Nüfusun artması, dolayısıyla ulaşım ve taşıma problemlerinin gün geçtikçe büyüyen boyutlarda karşımıza çıkması nedeniyle toplu taşımaya yönelme tüm dünya ülkelerinde gözlenmektedir. Çevre şartları ve teknik imkânlarımızı göz önünde bulundurursak, raylı taşıma sistemlerinin her açıdan çok avantajlı olduğunu görürüz Çünkü bu sistemler yüksek hız, yolculuk konforu ve çevre şartlarına en iyi uyumu sağlamaktadır. Ülkemizde ihmal edilen elektrikli toplu taşıma sistemlerinde, enerji düzenleri açısından bir boşluğu doldurmak maksadıyla hazırlanan bu tezde; Bölüm l'de giriş yapıldıktan sonra, Bölüm 2 'de, elektrikli ulaşım sistemlerinin sınıflandırılması kısaca yapılıp, elektrikli taşıtların yapım şekillerine göre örnekleri verilmiştir. Bölüm 3 'de, elektrikli ulaşım sistemini oluşturan devreler tanıtılıp, tahrik devresi donanımları, Dünya 'da kullanılan sistemlerden örneklerle ele alınmıştır. Bölüm 4' de elektrikli taşıtlar için gerekli enerji cinsleri ele alınmış ve farklı nitelikteki taşıtlara örnekler verilip onların bütün nitelikleri çok genel olarak açıklanmıştır. Bölüm 5' de, enerji iletim hatlarının genel değerlendirilmesinde, kompanzasyon tesislerindeki rezonans olaylarına kısaca değinilip, demiryolu akımının sağlanmasında koruma teknikleri konusu verilmiştir. Bölüm 6 'da, doğru akımlı cer sistemlerinin güç besleme sistem analizi yapılıp, ülkemizde çeşitli hatlarda kullanılan sistemlere örnekler verilmiştir. Bölüm 7 'de 1x25 kV ve 2x25 kV enterkoımekte şebeke den beslenen elektrikli ulaşım düzenlerinin genel karşılaştırılması yapılmıştır. Bütün bunlardan sonra sonuç kısmı olan Bölüm 8 'de, elektrikli ulaşım düzenlerine, elektrik enerjisi sağlayan sistemlerden beklenenler açıklandıktan sonra çeşitli ulaşım düzenlerinin besleme sistemleri karşılaştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | il SUMMARY All world countries have been inclined to collective transportation because of increasing population and transportation problems. If we take into account environmental conditions and technical possibilities, railed transportations systems have a lot of advantages. These systems are the best adaptable to circumstances conditions and have high speed and travelling comford. Electrified transportation systems have been neglected in our country. This thesis in intended to discuss the advantages of these systems in terms of energy configurations. In chapter 1, brief knowledge about these systems has given. In chapter 2, electrified transportation systems have been classified by construction forms of electrical vehicles and then some examples are presented. In chapter 3, electrical circuits of transportation systems are introduced, driving circuit hardware is examined. Some examples of systems used all over the world are showed. In chapter 4, energy sorts required for electrical vehicles have been studied and qualities of different vehicles are couphly explained. In chapter 5, energy transmission lines are evaluated generally and resonance events at compensation equipments and protection techniques of railway current are presented. In chapter 6, power supplying system of direct current driver systems are analysed. A number of examples of various systems which are used in our different kind of electrification systems are given. In chapter 7, electrified transportation configurations which are fed from interconnected network of 1x25 kV and 2x25 kV are generally compared each other. After all in the last chapter what we expect in future about these systems that supply electrical energy to electrified transportation systems are explained. Then the feeding systems of various transportation configurations are compared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Elektrikli ulaşım sistemlerinde enerji düzenlerinin karşılaştırılması ve değerlendirilmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektrik Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation systems | |
dc.subject.ytm | Electric transport systems | |
dc.subject.ytm | Energy transmission lines | |
dc.subject.ytm | Electrical energy | |
dc.identifier.yokid | 26790 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 26790 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |