Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, Nurullah
dc.contributor.authorÇelik, Cemal
dc.date.accessioned2020-12-29T10:44:50Z
dc.date.available2020-12-29T10:44:50Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394269
dc.description.abstractÖZET Günümüzde raylı taşıt araçları kentiçi, kentlerarası ve ülkeler arası taşımacılıkta, özellikle yolcu taşımacılı ğında hava, deniz ve karayolları, ile rekabet etmek zorunda dır. Eu rekabetin raylı taşıtlar lehine gelişmesi bu taşı tu larin dana güvenilir, dana konforlu güzel görünümlü ve daha hız-lı olmalarını gerektirir. Gelişmiş ülkelerde son yıllarda üretilmekte olan yük sek hızlı trenlerde özellikle dış kısımlarda paslanmaz çe lik, alüminyum ve kompozit malzemeler yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu şekilde taşıt ağırlıkları büyük bir oranda azalıp buna paralel olarak hız artacaktır. Ayrıca korozyona karşı olan dayanımlarından dolayı uzun bir müd - d et bakım gerektirmemektedir. Aynı düşünüş tarzı yolcu taşımacılığı dışında yük ve benzeri taşımacılık alanlarındaki taşımacılığın, gelişmiş ülkelerdeki taşımacılık ile kıyaslanmayacak oranlarda ol - duğu gerçeği konuyu ayrıca güncelleştirmektedir. Demiryolu taşıtlarının gelişen teknolojiye ayak uydu rabilmesi için alternatif malzemeleri kullanmaktan kaçınma mak gerekir. Malzemelerin kona trüks iyonlarına en uygun k ons trüks iyonları çıkarıp bu konstrüks iyonlara göre emniyet koşullarından özveride bulunmadan uygun kaynak yöntemi se çilerek mukavemeti arttırılır. En uygun konstrüksiyon seçi mi aynı zamanda oluşabilecek titreşim ve def ormasyonlarm minimuma inmesini sağlar. Bu. kriterlere bir bütünlük oluş turması bakımından montaj sürecinde en uygun montaj ve kay nak sıraları belirlenmelidir. Böylece taşıt imalatındaki emniyet maksimuma çıkmış olacaktır.
dc.description.abstractSUMMARY Railroad transportation vehicles have to compete with airways, maritime and highway transportation especially in passenger transportation in the transportation of town p lanner, interurban and international roads. In favour of railroad vehicles, in this competition needs reliability, comfort, fine d esinging, beauty and speed. In last -/ears, stainless steel, aluminum and composite materials have been specialy used outside of speedy trains which are produced in developed countries. So, weight of the vehicle will be decreased and speed will be increased. In addition to this, no necessity to maintenance because of corrosion durability of tnem. With the same way of thinking, this conditions are same in cargo lines and the others. lew materials will have to use in order to catch up the ultimate technology in railroad vehicles. Suitable welding method will choice to increase of the endurance and suitable forms of materials must be choice of the construction. The best choice of the construction pro - vides minimum vibration and deformation can be formed. The best suitable assemlage and welding turns must be clarified in assembling time for the formation of totality with these criteria. Thus, confia ence ? will be. maximum in vehicle produc t ion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleVagon imalinde uygulanan kaynak yöntemlerinin analizi ve uygun yöntemlerin çıkarılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWagon
dc.subject.ytmWelding methods
dc.identifier.yokid29187
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid29187
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess