Raylı taşıtlarda yardımcı donanımlarda kullanılan hidroik sistemlerin etüdü
dc.contributor.advisor | Yavaşlıol, İrfan | |
dc.contributor.author | Koçak, G.Tankut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:43:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:43:42Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394152 | |
dc.description.abstract | özet Bu çalışmada temel olarak hidrostatik transmisyon HST incelenmiştir. öncelikle diğer güç iletim metodlarına karşın kullanım sebebleri gözden geçirildikten sonra sistemin en temel bileşeni olan pozitif deplasmanlı pampalar ele alınmıştır. HST pompalarının aynı zamanda motor olarak da çalışabileceği göz önüne alınarak motorlar için ayrı bir başlık açılmamıştır ; -farklılıklar belirtilmiştir. özellikle en çok kullanılan aksial pistonlu pompalar ise ayrıntılı olarak etüd edilmiştir. Bu amaçla aksial pistonlu pompaların dizayn ve konstrükti-f özellikleri, verim ve kayıp modellerine yer verilmiştir. Sonraki adımda da pompalarda kullanılan kontrol sistemleri anlatılmıştır. Kısım 4 te ise HST için motor pompa kombinasyonları ve devreler, çalışma karekteristikleri ve boyut landırı İmaları incelenmiştir. En son kısımda, A başlığı altında raylı taşıtlarda bir lokomati-fte bir çok transmisyonu aynı anda içeren yardımcı donanımlar için bir örnek etüd edilmiştir. B başlığında da Hareketini HST ile sağlayan bir taşıtın uygulaması yapılmıştır. Kaynaklara atı-f yapılan yerler kaynak numarası veri lerek belirtilmiştir. <k«. ) | |
dc.description.abstract | Summary In this study main subject is hydraustatic transmissions HST. Firstly it was compared to other power transmission methods. Than positive displacement pumps were examined as main companents of HST. This type of pumps most likely to HST motors so there is no another part for motors but diffrences were pointed out. Has widely using area axial piston pumps were detailed examined. For this aim constructions, design, effiencies and lost modelling were shown. After than there are pump control systems. At part 4, pump and motor combinations, circuits and working charecteristics and dimesioning a.re taking part for HST. Last part includes applications. Below A there is an application for a locomotives auxilary parts transmisions. Below B there is an example vehicle moving by HST. Parts taking from references a.re shown k and reference number. <k,.. ) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Raylı taşıtlarda yardımcı donanımlarda kullanılan hidroik sistemlerin etüdü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Power systems | |
dc.subject.ytm | Hydraulic systems | |
dc.subject.ytm | Railway systems | |
dc.identifier.yokid | 34785 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 34785 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |