Okul öncesi eğitim yapıları çocuğun fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin tasarıma etkileri
dc.contributor.advisor | Balkan, Erhan | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Günay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:43:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:43:35Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394141 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günmüzde okulöncesi eğitimin çocuğun gelişimine olan katkıları ve gerekliliği kabul edilmiştir. Okulöncesi eğitimin amacı çocuğun gelişme özelliklerine uygun bir eğitim sistemi ve bu eğitim sistemine uygun sağlıklı bir çevre ile çocupun gelişmesini sağlamaktır. Eğitimde, sistemle birlikte çevre şartlarının da önemi ve katkısı büyüktür. Bu nedenle mimarın görevi ihtiyaç duyulan uygun çevreyi yaratmaktır. Ço.cuklara hizmet amacı ile yaratılacak çevre, onların her yöndeki gelişmesine uygun olmalıdır. Bu tez kapsamında çocukların fizyolojik ve psikolojik özelliklerine uygun çevre şartları araştırılmış, eğitim yapılarındaki çevre şartları genel özellikleri ile incelenmiştir. Birinci bölümde, okulöncesi eğitim incelenerek bu eğitimin gerekliliği ve amaçları üzerinde durulmuş, okulöncesi eğitim kurumları olan kreşler, çocuk yuvaları ve anaokulları ele alınmıştır. İkinci bölümde, okulöncesi eğitime hizmet edecek çevrenin oluşturulamsına veri sağlamak amacı ile çocuk gelişimi, gelişme dönemleri ve gelişme alanları olan zihinsel, bedensel, psikolojik ve sosyal gelişmesi incelenmiştir. Üçüncü bölümde, okulöncesi eğitim kavramının ortaya çıkışı, dünyada ve Türkiye'deki gelişmesi incelenmiştir. Dördüncü bölümde, çeşitli ülkelerden okul öncesi eğitim yapı örnekleri ve Türkiye'de uygulanan bir tip proje örneği incelenmiştir. Beşinci bölümde, anaokulundaki aktiviteler, bununla ilgili olarak mekanlar ve mekanların genel özellikleri incelenmiştir.Altıncı bölümde, okulöncesi eğitim yapılarında mimari psikolojinin planlamaya ve çevre düzenlemeye etkisi araştırılarak sonuçlara varılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak; okul öncesi eğitim yapılarında, çocukların fiziksel özellikleri yanında ruhsal özelliklerine uygun çevre şartlarının yaratılması için veriler elde edilmesi amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Today, contributions of preschool education in the development of the children has been a widely accepted fact which also considered to be as a necessity. The aim of preschool education is to form a system of education suitable for the development of children and which also will be accompanied by a suitable environment. Environmental conditions have a great importance as well as system of education. Therefore, the duty of an architect is to create suitable environment. The environment to be created to serve the children must be suitable for their development in every respect. Within this thesis, environmental conditions suitable for the psychological and physical development of the children, and environmental conditions of buildings serving for education were examined. In the first section, preschool education was examined and the necessity and aims of the education in childhpuses and pre-primary school education centers were handled. Second section deals with mental, bodily, psychological and social development of the children as included in Development of the children, periods of development and fields of development. This aims establishing a database for education system. Third section deals with the concept of education and development in Turkey and in the world. Fourth section gives samples of education systems applied in various countries and a project applied in Turkey. Fifth section deals with activities in pre-primary school, space related thereto and properties of those spaces.Sixth section handles the effects of the architectural psychology to planning and environmental arrangements, whereafter, the results shall be tried to be deduced. As a conclusion, a database is tried to be built for establishment of environmental conditions suitable for rental development of the children as well as physical development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim yapıları çocuğun fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin tasarıma etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Psychological characteristics | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 34737 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 34737 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |