Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabiber, Zerhan
dc.contributor.authorKesgün Yilmaztürk, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T10:43:04Z
dc.date.available2020-12-29T10:43:04Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394092
dc.description.abstractÖZET Eğitim bir toplumun yaşam düzeyini yükselten araçlar dan en önemlisidir. Eğitim ve öğretimin gerçekleştiği mekanlar ise, insanların yaşamlarının büyük bölümünü geçirdikleri, için de öğretilenlerin yanında kendilerinin de etkin bir biçimde ka tıldıkları yerlerdir. Yaşamlarının yönlendirilmesinde önemli bir rol oynayan bu yapılarda, öğrenme süreci içerisinde fizik ortam koşullarının sağlanması, öğrenmeyi kolaylaştıran fizyolo jik ve psikolojik yönden sağlam bir kuşağın yetiştirilmesinde temel etken olacaktır. İstenmeyen ve insanı rahatsız eden ses olarak tanım lanan gürültü, teknolojik gelişmeye paralel olarak insanları her geçen gün daha fazla rahatsız etmektedir. Toplumun gelece ğini doğrudan etkileyen genç kuşakların yetiştirildiği eğitim yapılarında, gürültünün olumsuz etkileri diğer yapılara oranla daha belirgin ortaya çıkar. Gürültünün eğitim yapılarını doğru dan ilgilendiren etkileri ise konuşmanın anlaşılabilirliğini azaltması, dikkati toplayamama, çabuk yorulma gibi sıralanabi lir. Bu çalışmanın amacı, tip okullarda akustik konfor ko şullarının incelenmesi, yani işitsel konforun oluşmasında gü rültü denetimi ve hacim akustiği konularının irdelenerek değer lendirilmesi olarak belirlenmiştir. Değinilen bu amaca ulaşmak için çalışmanın; 1. Bölümünde, giriş başlığı altında konu kısaca özet lenmiş, 2. Bölümünde ise tip okullar hakkında kısa bilgiler verilmiştir. 3. Bölümde, işitsel konforun oluşturulması için gü rültü denetimi ve hacim akustiği konularına değinilmiştir. 4 ve 5. Bölümlerde, İstanbul^da farklı gürültü böl gelerinde yer alan eğitim yapıları seçilmiş ve seçilen okularda anketler düzenlenerek yapı kullanıcılarının görüşleri alınmış tır. Ayrıca söz konusu eğitim yapılarında iç ve dış gürültü dü zey ölçmeleri gerçekleştirilerek Gürültü Kontrol Yönetmeliğiii ve anket verileri ile `karşılaştırılmış ve değerlendirilmiştir. 6. Bölümde ise anlaşılabilirlik etkenlerinin derslik ler için optimal koşulları belirlenmiş ve tip dersliklerdeki durum incelenmiştir.
dc.description.abstractİÜ SUMMARY Education is one of the most important tool that will rise the level of the peoples life. The places that the peoples life. The places that the Education take place are when the people lives together for a long time with the teachers besides learners. To built a pysical environment which makes it easier to learn and to built phycological environment will make it easier to help to educate the new generation. We can explain the noise which makes people unconf ortable and unwanted thing. With the thecnological growth the noise gets as a bigger problem and the one of the most important factor is. The building that directly effects the growth of the new generations education and the noise gets more efficient factor at the time. The noise in the educational buildings makes people hard to understand each other to lose importance and makes people very tired. The porpuse of this work is to get the confert of an acoustics aginst the noise. We can explain this work as to get the control of acoustics of the noise and the volume of the acoustics in this educational buildings. We can put this work in six sections: l)First section is the preface 2)In the second section sove basic knowledge has been given about the type of a school. 3)The third section is about producing the hearing confert against the noise 4-5)We have been sellected the educational buildings in the noisy in Istanbul. In these sellected schools, we have talked to the user of the buildings. We have also wighted the inside and outside volume of acoustics 6)At this section understandibility in the classrooms and the optimality in the classrooms have been looked out.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleTıp okulların akustik konfor koşullarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcoustic
dc.subject.ytmSchool buildings
dc.subject.ytmNoise
dc.identifier.yokid34795
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid34795
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess