Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçen, Turay
dc.contributor.authorGüngör, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T10:42:56Z
dc.date.available2020-12-29T10:42:56Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394081
dc.description.abstractÖZET Geçmişi, neredeyse imalat kadar eski olan kalite, tarih boyunca bir gelişme göstermiş, II. Dünya Savaşından sonra, büyük bir atılım yaparak son 40 - 50 yıla, istatistiksel proses kontrolü, tasarım kontrol tekniklerini, kalite güvence ve toplam kalite kontrol felsefesini sığdırmıştır. Tez konusu olan kalite güvence ve kontrol sistemleri, kalite kavramından ve tarihinden yola çıkılarak, dünyada kullanılan en yeni kalite tekniklerine kadar geniş bir alanda incelenmiş ve bu çalışmada mümkün olduğunca örneklere yer verilmeye çalışılmıştır. Kalite güvence ve kontrol sistemleri, bu araştırmada, altı bölüm olarak ele alınmıştır; I. bölümde, kalitenin kavramı, tarihçesi ve kalitenin bir şirket felsefesi olarak kabul edilmesi için gerekli olan aşamalar anlatılmıştır. n.bölümde, kalite yönetimi ve kalite güvence sistemleri incelenmiştir. Kalite güvence sistemlerinin standartlaştırılması ve bu sistemlerin belgelendirilmeleri, yine bu bölümde açıklanmıştır. İÜ. bölümde, temel kalite kontrol faaliyetlerine yer verilmiştir ve klasik kalite kontrol faaliyetlerinden olan, örnekleme muayenesi, kontrol diyagramlarının yanı sıra, en yeni tekniklerden olan ve ülkemizde henüz sadece bir kaç firmada kullanılan, pazar ihtiyaçları doğrultusunda tasarım (QFD) ve istatistiksel deney tasarımı incelenmiştir. IV. bölümde, Japonların önde gelen firmalarından Nippondenso ve NEC şirketler grubunun kalite güvence ve kontrol sistemleri yer almaktadır. V. bölümde, seçilen bir işletmede kalite güvence sisteminin kurulması anlatılmaktadır. Uygulama öncesi, işletmede herhangi bir kalite sistemi veya faaliyeti bulunmuyordu. Müşterilerden gelen istekler doğrultusunda, ISO 9002 standartına uygun bir kalite sisteminin kurulması çalışmalarına başlanmıştır. Bu çalışmanın içinde, bizzat bulunarak y. lisan tezimin bir kısmım oluşturan bu uygulamanın içinde aktif görevler aldım. Proje başlangıcından yaklaşık olarak 10 ay geçmesine rağmen tamamlanmadı, projenin bitiş tarihi olarak 1995 yılının altıncı ayı hedeflenmiştir. Son bölümde ise, Türkiye 'de ISO 9000 Kalite Güvence modeline uygun sistem kurmanın zorluklan, uygulamaya konu olan şirkette, bugüne kadar yapılan faaliyetlerin sonuçlan ve sonuçların değerlendirilmesi anlatılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Quality which is as old as production have been developed during the time, after 2nd World war, it has carried on rapidly and it crammed statistical process control, design review technique, quality assurance and total quality control philosophy into last 40 - 50 years. Subject of this thesis, quality assurance and control systems were examined by mentioned from mean of quality concept to newest quality techniques in the world. In this examine, subjects were tried to clarify by application examples as possible. The thesis of quality assurance and control systems and an application in a company becomes six chapters (mclude results and evaluation). In the first chapter of the thesis, quality concept, its history and phases of quality establishment were explained. Quality management and q. assurance system were expressed with details in the second chapter that also includes standardization and certification of quality assurance and control systems. In the third part, basic quality activities (sampling inspection, control chart) and new quality control techniques as Quality Function Deployment (QFD) and Tagucci method for statistical design of experiment and some examples were clarified. Q. assurance and control systems of NEC and Nippondenso firms were explained by examining their q. control activities, organization, phases of getting ISO 9000 certification in the fourth chapter. In the fifth chapter, application of establishing quality assurance systems in the company was talked about. Before project, the company hadn't had any quality control department, personnel or any activities. This project that aims to establish q. assurance system appropriate ISO 9002 in the company has started cause of customer's demand. During this project, I have had important roles. It has been nearly ten months before start of project but it haven't been completed yet. We plan mat the project will end in June of 1995. Because, before the apply to TSE for ISO 9002 certification, quality assurance system has to run in a few months. In the last chapter, difficulties of establishing q. assurance systems in Turkey, results of application example and evaluation of results were discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleKalite güvence ve kontrol sistemleri ve bir işletmede uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuality control system
dc.subject.ytmQuality assurance system
dc.identifier.yokid34672
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid34672
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess