Show simple item record

dc.contributor.advisorYavaşlıol, İrfan
dc.contributor.authorTamer, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T10:42:45Z
dc.date.available2020-12-29T10:42:45Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394064
dc.description.abstractÖZET Askı Sistemleri, taşıtlarda tekerlesin araç gövdesine başlanabilmesi için kullanılan elemanların oluşturduğu sistemdir. Bu bütün süspansiyon sistemini içermektedir. Taşıtın yol ile temasının sürekli olabilmesi ve seyir emniyeti için askı sistemi oldukça hassas bir konu oluşturmaktadır. Bu çalışmada öncelikle kullanılan askı sistemlerinin örnekleri incelenmiştir. Kullanılan askı sistemlerinde oluşan kuvvetler incelenmiştir. Daha sonra bu kuvvetler gözönüne alınarak öncelikle konunun kısa anlatımı yapılmış, sonra formüllerle ifade edilmiştir. Bölüm sonlarında örnek taşıtlar için o konuya ait örnekler yapılmıştır. Bu örneklerde formüllerin hangi durumlarda kullanıldığı ve tablo ile grafiklerden değerlerin nasıl alındısı gösterilmiştir. Çalışmanın asıl amacı binek taşıtları için bir hesap yöntemi çıkarılmasıdır. Bu doğrultuda bir çalışma yapılarak genelleme ye gidilmiştir. Çalışmada daha sonra halen kullanılmakta olan Otosan Ford Taunus 1.6 GL modeli için bir inceleme yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu uygulama sonucu taşıtın çeşitli zorlama durumları için emniyet katsayıları çıkartılmıştır. Tezde son olarak Tuzla Askeri Jeep Fabrika' sında üretilmekte olan jeepin katı aks sisteminin bağımsız aksa dönmesi için ön çalışma yapılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY Suspension systems is used to connect the wheels to the vehicle body or frame. Suspension system includes all parts between tyre and body. Suspension system has to be prepared by taking a great care and pay attention during test. In this study, first of all, examples of suspension systems which used and forces which occured had been explained. Then using these forces expression of matter had been made shortly and determined by formula. At the end of contents for typical vehicle, examples that belongs that content had made. In this examples, where these formula used and how data took by figures had been showed. The main aim of this study, to take out a calculation method for vehicle. The study had been generalized in this way. In this study for Otosan Ford Taunus 1.6 GL model that use now had been made examination and the results had been appraised at the end of this examination a safety coefficient had been taken out for various strength conditions. Last, the study concerned an off-road wehicle to change its solid suspension system to independent suspension system this off-road wehicle is produced in Tuzla Military Jeep Factory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBinek taşıtlarında tekerlek askı sistemlerinin dizayn ve hesap yöntemlerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAxle shaft
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmWheels
dc.subject.ytmMotor vehicles
dc.identifier.yokid34749
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid34749
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess