Yakın mesafe elektrikli ulaşım sistemleri tesislerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kasapoğlu, Asım | |
dc.contributor.author | Akin, Engin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:42:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:42:03Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/394000 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tezin hazırlanması sırasında, hafif metro sisteminin besleme ünitelerinin içeriği ele alınarak aracm tahrik sistemi ve kontrol üniteleri anlatılmıştır. Tezde ana amaç, hafif metro sisteminin genel elektriki yapısı hakkında bilgi vermektir. Aracm genel elektrik sistemi kısaca aşağıdaki gibi özetlenebilir: Serbest uyarmalı DC tahrik motorları, GTO ile kontrol edilen kryıcı ünitesi, Bilgisayar kontrol Ünitesi, Yüksek gerilim kıyıcısı, İki adet birbirinden bağımsız motor modülü, Dinamik frenleme. Tahrik donanımı 4 adet serbest uyarmalı motor ve onların beslenmesi için gerekli elektrik ünitelerinden oluşur. Motorlar serbest uyarüldığı için iki adet elektrik devresine sahiptir. Bunlardan biri endüvi, diğeri alan devresidir. Endüvi devresi bir DC / DC kryıcı ünitesinden, alan devresi bir AC / DC redresör ünitesinden beslenmektedir. Bu 4 tahrik motoru iki gruba veya motor modülüne aynhr. Her bir motor modülü bir kryıcı ve bir alan redresöründen beslenen iki motor içermektedir. Bir gruptaki iki motorun alan ve endüvi devreleri seri olarak bağlanmıştır. Kryıcı tristörler, diyotlar ve indüktörler gibi sabit elemanlari içeren bir elektrik aygıtıdır ve bir girişi, birde çıkışı vardır. Giriş, 750 V DC gerilim taşıyan katener sisteminden beslenmektedir. Çıkış, motorların endüvi devresini besleyen ayarlanabilen gerilimdir. Çıkış gerilimi giriş geriliminin % 5 ile % 100 'ü arasında değiştirilebilmektedir. Çünkü kıyıcının çıkış geriliminin değişebilir olması, motorlara kontrollü bir gerilim uygulanmasını sağlamaktadır. Böylece motorların, dolayısıyla bütün aracm, hızını kontrol etmek mümkün olmaktadır. Birinci bölümde, hafif metro sisteminin tarihi gelişme durumu ve araçlara ait tasarım değerleri verilmiştir. ikinci bölümde, besleme istasyonları hakkında bilgi verilrniştir. Üçüncü bölümde, aracm tahrik sisteminin ana detayları Dördüncü bölümde, aracm yardımcı güç sistemi tanıtılmıştır.Beşinci bölümde, aracın tahrik donanım devresi genel kapsamıyla incelenmiştir. Altıncı bölümde, aracın tahrik sisteminin içeriği ele alınıp incelenrniştir Yedinci bölümde, aracın tahrik sisteminin kontrol ve denetleme prensipleri verilmiştir. VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY The general design concept for the traction equipment of the vehicle can briefly be characterized by the following points: Separately excited DC traction motors Chopper control with GTO thyristor Computer control Overvoltage chopper Two separated motor modules Regenerative braking The traction equipment comprices mainly the four separated traction motors and the electric units necessary to supply power to them. Since the traction motors are separately excited they have two electric circuits; the armature and the field circuits. The armature circuit is supplied with current from a chopper DC / DC unit and the field circuit is supplied with current from an AC / DC converter. The four traction motors are divided into two groups or motor modules. Each motor module consist of two motors supplied from one chopper and one field convenor. The armature circuits and the field circuits of the two motors in one group are connected in series. The chopper is an electric device consisting of static components such as thyristor, diodes and inductors. The chopper has an input and an output. The input is supplied with power from the overhead catenary, which carries 750 V DC. The output is a steplessly variable voltage, which is fed into the armature circuits of the traction motors. The output voltage can be varied between 5 and close to 100 % of the input voltage. Because the output voltage from the chopper is steplessly variable it is possible to apply a controlled voltage to the motors and thus control current, torque and speed of the motors and the entire vehicle. Vll | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Yakın mesafe elektrikli ulaşım sistemleri tesislerinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Drive hardware | |
dc.subject.ytm | Electric transport systems | |
dc.identifier.yokid | 46979 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 46979 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |