Show simple item record

dc.contributor.advisorDurak, Raif
dc.contributor.authorKiliçaslan, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-29T10:41:39Z
dc.date.available2020-12-29T10:41:39Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393962
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZETİ Gerçekten ilerlemeler ve batarya teknolojisi elektrikli araçlar ve kamyonetleri gaz tahrikli araçların ciddi alternatifi yapabilir. Mühendisler, çevre, medyada önemli konu oldu zaman veya yakıt maliyeti arttığı zaman elektrikli araçlar hakkında düşünmeye başladılar. Bu araçlar temiz, verimli ve fosil yakıtlara bağlı değildir. Bununla birlikte, geniş çaplı kabulünü engelleyen kısa mesafe sürüşü gibi engellerle de karşılaşabilirler. Fakat bu engelleri ortadan kaldırmak için çeşitli yollar bulunabilir. Elektrikli araçlarda yeni bulgular kalabalık şehirlerde hava kirliliğini azaltmada yardımcı olduğunu gösterir. 40 -50 (mpg) yakıt ekonomisi ancak 2000 li yıllarda elde edilebilir. Fakat henüz bu araçları alel acele piyasaya sürmeye gerek yoktur. Çünkü bu araçlar halen daha test aşamasındadır. Şehirlerde araç kullanımını incelediğimizde kullanıcılar hergün sınırlı bir mesafe için araçlarını kullanır ve gün sonunda onları merkezi yerlere geri getirir. Bu yüzden elektrikli kamyonet çalışmaları üzerinde yoğunlaşıldı. Elektrikli araçların gelecekteki fikri düşünüldüğünde, günlük yapılan mesafenin sınırlı ve araçların gece merkeze tekrar geleceği durumlara, kamyonetler daha çok uyarlar. Eaton test aracı, DSEP, kullanıma bağlı olarak 50-80 mil kapasitelidir. Bu araç 20 saniyede 50 mph'a çıkar ve kısa zamanda 70 mph'a varır. Bu araçta bulunan Nikel - Demir bataryalar 4 saat gibi kısa bir sürede şarj edilebilir. Bu çalışmada elektrikli otomobillerde kullanılan bazı belli başlı bataryalar ve araç tahrik mekanizması ile ekipmanlar hakkında bilgiler verilecektir. Bununla birlikte ifade edilen bataryalar dışında başka batarya türleri de vardır, fakat bu bataryalar hakkında ya yeterli miktar bilgimiz yoktur veya daha araştırma ve geliştirme safhasındadır. Aynı zamanda bu araç bataryaları performans açısından kesinliktle içten yanmalı motorların performans verileriyle karşılaştırılmayacaklar ve sadece gelecekteki elektrikli otomobil fikri ile irdelenecektir.
dc.description.abstractABSTRACT Nowadays, developments and batary technologies can make electric cars and electric vans serious alternatives to gas powered vehicles. Engineers started thinking about electric vehicles when enviroment was polluted and fuel cost was increased. Electric vehicles are very clean and don't depend on fossil fuels. However, they can face some problems such as short range, speed, acceleration that prevent their widely exeptance, but some solutions can be found. The newest developments about electric vehicles show that they reduce the polution coming from conventional vehicles. It is not possible to sell them to buyers just yet. Because researchers are still working on it. The main idea is that they can make certain range then come back and charge themselves. Because of this, this is useful for companies. This idea makes electric vans more attractive than electric cars. Eaton's test van, DSEP, depending on utility has got 50-80 (mile) capacity. It can reach 50 (mph) in 20 seconds and in a short time 70 (mph). Its battaries can be charged in 4 hours. However, with advanced battaries, the range can be increased and charge time can be reduced to 3 hours. In this study, in the first chapter general informations and structure of electric vehicles are given. Then in the second chapter, battaries used in electric vehicles are cosidered. In the third chapter, electric motors are studied and AC and DC motors and spesific characteristics are given. At the last part, control circuits that are used in motor control systems are examined. XIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleElektrik enerjisi ile taşıt tahriki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmElectric vehicles
dc.subject.ytmDrive hardware
dc.subject.ytmElectrical energy
dc.identifier.yokid47011
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid47011
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess