Show simple item record

dc.contributor.advisorErel, S. Aydın
dc.contributor.authorGürsoy, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T10:41:35Z
dc.date.available2020-12-29T10:41:35Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393956
dc.description.abstractn ÖZET Ulaştırmanın genel tanımı, insanların ve eşyaların zaman ve mekan içerisinde yer değiştirmeleri, olarak yapılmaktadır. Ulaştırma sistemleri, bir hizmet sektörü olan ulaştırma işletmelerine bir altyapı oluşturmaktadırlar. Topluma bir hizmet sunmakta olan ulaştırma işletmeleri, bu esnada karlılıklarını sürdürebilmeyi öncelikli amaç olarak almaktadırlar. Buradan hareketle, işletmelerin kullanıcılara mümkün olan en iyi hizmeti sunarlarken, kendi maliyetlerini olabilecek en düşük düzeyde tutmaya çalışmaları, karlılıklarını yükseltebilmeleri açısından faydalı bir adım olacaktır, denilebilir. Ulaştırma işletmelerinin, kullanıcılara hizmetlerini sunarlarken ellerinde bulundurdukları en önemli araç ( enstrüman ) taşıtlarıdır. Kullanıcıları da seyahatleri açısından en çok ilgilendiren, içinde yolculuk edecekleri taşıtlardır. Konuya bu açıdan yaklaşılırsa, taşıtların hem kullanıcılar hem de işletmeciler açısından ne denli önemli oldukları hemen görülür. Bu tezin amacı, taşıt filosu boyutiandrnlması konusunun önemine dikkat çekmek ( işaret etmek ) ve bu işin ne tür değişkenlerden etkilendiğini, bir miktar da olsa, ortaya koyabilmektir. Burada bir çözüm tekniği sunuhnamaktadır. Bunun yerine, taşıt filosu boyutiandırılmasını etkileyen değişkenler çıkarılıp bir sistem ( akış diyagramı ) dahilinde tartışmaya sunulmaktadır. Çalışma şu yöntem dahilinde tamamlanmaya çalışılmıştır: Birinci aşamada, ulaştırma sistemi ve onu etkileyen çevre konusunda genel bir bilgiler demeti sunulmuştur. ikinci aşamada, ulaştırma talebi ve sunusundan bahsedilmiştir. Üçüncü aşamada, bir ulaştırma işletmesinin işleyiş tarzından, bu esnada etkili olan değişkenlerden ve sunu eylemlerinden bahsedilrniştir. Bölümün sonunda ise bir ulaştırma işletmesinin nasıl karar aldığı ve karar almanın aşamaları ele alınmıştır.. Dördüncü kısımda da, genel olarak filo boyutiandrnlması konusundan bahsedilip bu konuda daha önceden yayınlanmış ve elimize geçmiş bulunan çalışmaların içerikleri ve problemleri çözmek için kullandıkları yöntemler verilip, üç adet çalışmanın derinlemesine incelemesi yapılmaya gayret edilmiştir. Bölümün son kısmında ise, daha önce incelenenlerden de faydalanılarak, filo boyutu için bir algoritma oluşturulmuş ve tartışmaya sunulmuştur. Son kısımda ise sonuçlar ve değerlendirmeler verilmektedir.
dc.description.abstractin ABSTRACT The movement of people and goods through time and space is described as transportation. Transportation systems establish an infrastructure for transportation companies, which provide service to the community. One of the priority goals of the companies is to keep their profit high while keeping the operational costs as low as possible. The vehicles are one of the most important elements of transportation services. They are also direct interest of users This shows us the importance of transportation vehicles. The aim of this study is to point out the importance of fleet sizing problem. It consist of the determination of variables effective. The study does not provide any solution techniqe. Instead, the variables considered are discussed within system framework. The study reaches the conclusion under the following methodology : The first stage introduces the transportation system and its environment. In the second stage demand and suplly of transportation companies will be explained briefly. The third stage includes the suplly actions of a transportation company and the stage will be concluded with the explanation of decision making process in transportation companies. The fourth stage consists of the literature search and an algorithm for soltions of fleet sizing problems. The existing methods of fleet sizing problem are presented; three of which are explained depth. In the last stage, the conclusions and evaluations are provided.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleUlaştırma sistemlerinde taşıt filosu boyutlandırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTransportation systems
dc.subject.ytmFleet planning
dc.subject.ytmVehicles
dc.identifier.yokid46962
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid46962
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess