Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Zekeriya
dc.contributor.authorÖksüz, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T10:41:00Z
dc.date.available2020-12-29T10:41:00Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393902
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Kirişli karayolu köprülerinin hareketli yükler altında ana kirişlerinde oluşan eğilme momenti ve mesnet tepkileri hesabında, günümüzde sıkça kullanılan AASHTO Formülleri ve Courbon Metodu oldukça pratik gözükmektedir. Ancak, bu yöntemlerin her kirişli sistemde aynı hassasiyetle uygulanamayacağı açıktır. Ayrıca, bu formüller, tabiiye teşkilinde enleme kirişleri düzeni farklılıklarını dikkate almazlar; halbuki, enleme düzeni, hareketli yüklerin enine dağılımını oldukça etkiler. Bu çalışmada, klasik kirişli bir izostatik köprü tipi seçilerek, H30-S24 hareketli yükü altında köprü anakirişlerinin orta kesit, L/4 kesiti ve mesnet kesitinde eğilme momentleri ve mesnet tepkileri, muhtemel her türlü enleme düzeni için; (a) AASHTO formülleri ile, (b) Courbon Yöntemi ile, (c) Sonlu Elemanlar Yöntemi ile hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar, muhtelif şekillerde karşılaştırılarak, -yöntemlerin farklılıkları ve hassasiyetleri, -enlemelerin sonuçlara etkileri incelenmiştir. Sonuçta, ampirik formüllerin oldukça konservatif sonuçlar verdikleri ve enleme düzeninin sonuçları yadsınamayacak ölçüde değiştirdiği görülmüştür. vra
dc.description.abstractABSTRACT In the highway bridge decks based on the precast and/or cast-in-situ girders completed a cast-in-situ slab, the section forces due to the trafic loads are being estimated by AASHTO distribution formulae i. Table 3.23.1], Courbon Method, Guyon -Massonet Method, and/or any other similar procedure; their application is practicle and ease. But, it is obvious that all these methods do not give same sensitivity in every girders bridge deck. Furthermore, these methods do not consider the diaphragms configuration differences; however, the numerical calculations show that the diaphragms order in the deck affects the transversal dispersion of moving loads. In the present work, considering a classic type of izostatic elevation girder bridge deck under H30-S24 type of moving loads, the section forces of girders are numerically calculated at the mid-span, quarter of span and support sections by: (a) AASHTO Formulae, (b) Courbon Method, (c) Finite Element Analysis. The obtained are compared with each other at various forms and some investigations are made about: - the differences and accuracies of the considered methods, - and effects of diaphragms upon the provided results. The comparisons made as above show that the AASHTO and Courbon formulae give quite conservative results and, the diaphrams composition changes the results innegligibly. rxen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKirişli köprülerde enlemelerin iç kuvvet dağılımına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLoad distribution
dc.subject.ytmDistribution models
dc.subject.ytmBridges
dc.identifier.yokid46992
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid46992
dc.description.pages26
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess