Şehir içi yol projelerinin hazırlanması ve kavşaklar
dc.contributor.advisor | Arbey, Ali | |
dc.contributor.author | Bostanci, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:40:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:40:45Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393880 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tez şehiriçi yollar ve onların ayrılmaz bir parçası olan kavşaklar hakkında kaleme alınmıştır. Tez 5 ana bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde Şehir İçi Yolların Geometrik Standartları hakkında bilgi verilmiştir. 2. Bölümde Eşdüzey Kavşaklar uygulamaya yönelik olarak ele alınmıştır. 3. ve 4. Bölümde Köprülü Kavşaklar gene uygulamaya yönelik olarak değerlendirilmiştir. Tezin ağırlık verdiği konular Eşdüzey ve Köprülü Kavşaklar olmuştur. Son bölümde gelişen bilgisayar teknolojisi düşünülerek aplikasyon konusunda klasik bilgiler yerine, yol ağı aplikasyonu ile ilgili bir bilgisayar programı hazırlanmış ve Elektronik Aletlerde Yol Aplikasyonu programı anlatılmıştır. Şehir İçi Yollar ve Kavşaklarla ilgili ülkemizde standartlarımız olmadığı için burada verilen standart değerler genelde Alman Richtlinien fîir die Anlage von Landstrassen `RAL` şartnamelerinden alınmıştır. | |
dc.description.abstract | ZUSAMMENFASSUNG Diese These wurde über innerstaedtische Strassen und Kreuzungen, die deren untrennbares Teil sind, verfasst. Die These wurde in 5 Hauptabschnitte aufgeteilt. Im ersten Absehnitt sind Informationen über die geometrischen Standards der innerstaedtischen Strassen enthalten. Im 2. Absehnitt wurden die plangleich Knotenpunkte im Hinblik auf die Praxis behandelt. Im 3. und 4. Absehnitt wurden die planfrei Knotenpunkte wiederum im Hinblik auf die Praxis bewertet. Die Schwerpunktthemen der These sind die plangleich und planfrei Knotenpunkte. Im letzten Absehnitt wurde unter Berücksichtigung der sich entwickelnden Computer-technologie ein Computerprogramm bezüglich der Anwendung des Strassennetzes erstellt, start der klassichen Informationen und das Programm Roadline (Strassen applikation) erlautert. Da wir in unserem Land keine Standards bezüglich innerstaedtischer Strassen und die Knotenpunte haben, stammen diese bier aufgefuhrten Standartwerte im allgemeinen aus den deutschen Richtlinien fur die Anlage von Landstrassen `RAL`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeodezi ve Fotogrametri | tr_TR |
dc.subject | Geodesy and Photogrammetry | en_US |
dc.title | Şehir içi yol projelerinin hazırlanması ve kavşaklar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Intersections | |
dc.subject.ytm | Urban roads | |
dc.identifier.yokid | 47045 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 47045 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |