Show simple item record

dc.contributor.advisorArbey, Ali
dc.contributor.authorBostanci, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-29T10:40:45Z
dc.date.available2020-12-29T10:40:45Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393880
dc.description.abstractÖZET Bu tez şehiriçi yollar ve onların ayrılmaz bir parçası olan kavşaklar hakkında kaleme alınmıştır. Tez 5 ana bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde Şehir İçi Yolların Geometrik Standartları hakkında bilgi verilmiştir. 2. Bölümde Eşdüzey Kavşaklar uygulamaya yönelik olarak ele alınmıştır. 3. ve 4. Bölümde Köprülü Kavşaklar gene uygulamaya yönelik olarak değerlendirilmiştir. Tezin ağırlık verdiği konular Eşdüzey ve Köprülü Kavşaklar olmuştur. Son bölümde gelişen bilgisayar teknolojisi düşünülerek aplikasyon konusunda klasik bilgiler yerine, yol ağı aplikasyonu ile ilgili bir bilgisayar programı hazırlanmış ve Elektronik Aletlerde Yol Aplikasyonu programı anlatılmıştır. Şehir İçi Yollar ve Kavşaklarla ilgili ülkemizde standartlarımız olmadığı için burada verilen standart değerler genelde Alman Richtlinien fîir die Anlage von Landstrassen `RAL` şartnamelerinden alınmıştır.
dc.description.abstractZUSAMMENFASSUNG Diese These wurde über innerstaedtische Strassen und Kreuzungen, die deren untrennbares Teil sind, verfasst. Die These wurde in 5 Hauptabschnitte aufgeteilt. Im ersten Absehnitt sind Informationen über die geometrischen Standards der innerstaedtischen Strassen enthalten. Im 2. Absehnitt wurden die plangleich Knotenpunkte im Hinblik auf die Praxis behandelt. Im 3. und 4. Absehnitt wurden die planfrei Knotenpunkte wiederum im Hinblik auf die Praxis bewertet. Die Schwerpunktthemen der These sind die plangleich und planfrei Knotenpunkte. Im letzten Absehnitt wurde unter Berücksichtigung der sich entwickelnden Computer-technologie ein Computerprogramm bezüglich der Anwendung des Strassennetzes erstellt, start der klassichen Informationen und das Programm Roadline (Strassen applikation) erlautert. Da wir in unserem Land keine Standards bezüglich innerstaedtischer Strassen und die Knotenpunte haben, stammen diese bier aufgefuhrten Standartwerte im allgemeinen aus den deutschen Richtlinien fur die Anlage von Landstrassen `RAL`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeodezi ve Fotogrametritr_TR
dc.subjectGeodesy and Photogrammetryen_US
dc.titleŞehir içi yol projelerinin hazırlanması ve kavşaklar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIntersections
dc.subject.ytmUrban roads
dc.identifier.yokid47045
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid47045
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess