Anahtarlı relüktans motorları ve bu motorların demiryollarında kullanılması
dc.contributor.advisor | Şanal, Mebrure | |
dc.contributor.author | Özgür, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T10:40:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T10:40:41Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/393873 | |
dc.description.abstract | ÖZET Anahtarlı Relüktans moturu, son yıllarda değişik tiplerde endüstride birçok uygulama alanı bulmuştur. Son zamanlarda uygulamalarda DC ve AC motorlara ciddi bir rakip olarak ortaya çıkmıştır. Relüktans motorlarının yaygın olarak kullanım alanı bulması için daha çok gelişmelere ihtiyaç duyulmasına rağmen, DC ve AC sistemler ile karşılaştırıldığında teknik özellikleri ve ekonomik yararlarıyla daha avantajlı bir duruma gelmiştir. Değişken hız tahriği uygulamalarında, motorun tasarım özelliklerinin iyileştirilmesi ve performans avantajlarının yüksek olmasından dolayı günümüzde geniş bir kullanım alanı bulabilmektedir. Motorun düşük hızlarda yüksek moment verebilmesi, boyutlarının aynı güçteki konvansiyonel makinalara nazaran daha ufak olması, yapısal özelliklerinin çok basit olması, kontrolünün ekonomik ve verimli bir şekilde yapılabilmesi, motorun endüstri uygulamaları açısından cazip duruma getirmektedir. DC motorlar genellikle problemli makinalardır. Bu makinalarda çok miktardaki toz ve kir yüzünden soğutma havası yalıtım teçhizatına zarar verir ve komitasyonun zor olması nedeniyle elektriksel ve mekanik gücün elde edilmesinde zorluklar meydana getirir. Bu dezavantajlara karşı AC motorun kullanılmasıyla komitasyon problemi ortadan kalkmış ve yüksek bir kullanım olanağı sağlanmıştır. Bobinlerdeki yalıtım sınırlanması Sincap kafesli motorun kullanılmasıyla yalıtım sisteminin de güvenirliğini arttırmıştır. Anahtarlı Relüktans motorlarında ise statorda basit şekilde az sayıda bobin bulunur (genellikle 8). Bu özellik yalıtım sisteminin güvenirliliğinde önemli bir gelişme sağlamaktadır ve gerektiğinde sistemin bakımında büyük bir basitleştirme sağlar. Üstelik rotor üzerinde sanmlann bulunmayışıda motorun sağlamlılığını arttırır. AC motorların eşit tipteki bir DC motora göre daha ucuz olmasına rağmen, kontrol sisktem maliyetinin fazla olmasından dolayı ilk maliyetleri çok daha pahalıdır. A.R. Motomun kullanılmasındaki amaç bu dezavantajı minimuma indirmektedir. Bu motorun elektriksel elemanlarının maliyetleri aynı tipteki motorlara göre çok daha azdır. Vıl | |
dc.description.abstract | SUMMARY The reluctance motor has evolved in various forms over several decades and has found commercial applications in general industry. Recently it has emerged as a serious competitor for both the DC and AC motors in applications. Much development work is required before the reluctance motors can be applied to pratical applications, but it has reached the stage where it is appropriate to conduct thorough appraisal of its technical features and possible economic benefits in comporison with both existing DC system and Ac systems. in applications of variable speed drives, there is a wide range of industrial using area, because of being improved as desing specifications of motors and highest level performance advantages. Very high specific torques at low speeds, the smaller frame sizes compared with conventionel machines, the simple constructional structure, economiqand efficient controllability have made these motors very attractive for industrial applications. Dc motors are usually troublesome machines. The arduous electrical and mechanical conditions under which these machines operate make commutation very difficult, and the presence of large quantities of dirt and dust in the cooling air can damage the armature insulation. The leading abjective of all propasais to use AC motors is to eliminate the commutation problem and so to achieve a higher availability. Confining insulated coils to the stationary by using a squirrel - cage induction motor will give improved reliability to the insulation system. In the switched reluctance motor the stator winding comprises a few (typically 8) coils of large section and simple shape. This feature is expected to lead to further improvements in the reliability of the insulation system and to simplify rewinding when it becomes necessary Furthermore, the absence of any winding at all an the rotor will make for a greatly enhanced integrity of that member. However, using AC motors brings a heavy penalty on first cast, because, although AC motors are cheaper than equivalent DC motors, the control equipment is always more expensive, often by a gross margin. The switched reluctance motor proposal is on attempt to minimise this penalty. The cost of the electrical components of the motor is very much less than other equavelent motors. VUl | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Anahtarlı relüktans motorları ve bu motorların demiryollarında kullanılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Railways | |
dc.subject.ytm | Reluctance motors | |
dc.identifier.yokid | 46976 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 46976 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |