Test sınavlarının güvenirliğinin araştırılması ile ilgili bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZET TEST SINAVLARININ GÜVENİLİRLİKLERİNİN ARAŞTIRILMASI İLE İLGİLİ BÎR ÇALIŞMA Hangi eğitim kuruluşu veya eğitim sisteminde olursa olsun, öğretim programına paralel bir değerlendirme programı olması zo runludur. Değerlendirme, eğitim ve öğretimin ayrılmaz, sürekli ve en önemli parçasıdır. Pek çok eğitim sisteminde yapılan s ınavların güvenilir olup olmadığı bilinmemekte, ve bu konuda araş tırma da yapılmamaktadır. Mevcut sınavların pek çoğundan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin sınıf geçip geçmeme durumunu be lirleme dışında, kullanılmamaktadır. Öğretim programında öngörülen hedeflere acaba ne ölçüde ulaşılmaktadır. Bu soruya cevap verebilmenin başlıca şartı, so nuçların analizini yapmak ve sınavın güvenilirliğini saptamaktır. Bir sınavın güvenilirlik katsayısı o sınava ne derece güvenilebi leceğini gösterir. Güvenilirliği fazla olan bir sınav öğrencile ri daha hassas bir terazide tartmış sayılabilir. Yapılan bu araştırmada, uygulanan test sınavlarını değer lendirmek, sınavın yeterliliği konusunda bilgi sahibi olabilmek, ve kullanılan soruları ileride daha iyi bir duruma getirebilmek için, bir yöntem tanıtılmış, ve bu yöntemin bir bilgisayar prog ramı aracılığıyla uygulanabilmesi sağlanmıştır. - 45 - SUMMARY AN INVESTIGATION ON THE RELIABILITY OF MULTIPLE - CHOICE EXAMINATIONS There ought to be an evaluation program for any examina tion given to any group of students at every educational insti tution. Evaluation of an examination is an essential part of any integrated educational system, however, it has not been conside red seriously by many examiners. Evaluation of an examination as a whole and of each ques tion which is a part of a particular examination is the only way to determine how much success obtained by giving that particular examination in terms of measuring any knowledge which is expec ted to be measured. The coefficient of reliability can be used efficiently for the determination of the success of the examina tion as a whole. The reliability of examination increases as ihe value of coefficient increases. Each question of an examination also ought to be evalua ted in order to determine the effectiveness of a particular exa mination in terms of measuring knowledge in a certain subject area. Having presented the theory and the method in this study, a computer program was written in FORTRAN for the computer app lication of the technique. Also, anexamination which was given to the first year medical college students taking statistics course, was evaluated as an application of the method described.
Collections