Show simple item record

dc.contributor.advisorAlarçin, Fuat
dc.contributor.authorÖzgen, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:55:26Z
dc.date.available2020-12-29T09:55:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/388423
dc.description.abstractTitreşim analizi bir sistemin dinamik karakterini belirleyen önemli bir analiz yöntemidir. Titreşim analizinin iki ana amacı vardır. Bunlardan biri sistemlerin doğal frekanslarını belirleyerek rezonans durumunu önlemek diğeri ise sistemlerin frekans cevabını ve yer değiştirme denklemini elde ederek sistemin genlik, hız ve ivme değerlerini belirli sınırların altında tutmaktır.Gemi şaftları çoğu dinamik sistemlerde olduğu gibi titreşim hareketi yapar. Bu sebeple gerek dizayn gerek işletme sürecinde şaft sistemlerinin titreşim analizinin yapılması ve doğal frekans değerleri tespit edilmesi önem arz etmektedir.Bu çalışmada, bir elektrik motoru, iki kanatlı bir pervane ve motordan aldığı döndürme momentini pervaneye ileten iki yerden yataklı, içi dolu, tek kademeli bir şafttan oluşan sevk sistemi modelinin doğal frekansları, diferansiyel denklem çözümüne dayanan analitik yöntemle ve nümerik yöntemlere dayanan yaklaşık çözümle tespit edilmiş, daha sonra ivmeölçer ile ölçüm yapılarak analitik ve nümerik yöntemlerle bulunan frekansların karşılaştırılması yapılmıştır.
dc.description.abstractVibration analysis is an important analysis type that presents dynamic character of a vibrating system. Vibration analysis has two main tasks. One of them is to find out the natural frequencies of the system to prevent resonance and the other one is to check if amplitude, velocity and acceleration values are in acceptable limit or not.Shafts which are used in ships, like most of the dynamic structure, make vibrating motion. So analysing of shaft systems and finding out natural frequencies at both design and operation process has great importance.At this study, natural frequencies of the system which involves a motor, a two-bladed propeller and a unistep shaft which conducts the torque from motor to propeller and has two axial bearing has been analysed by both analytical method and approximate methods, and then those frequencies has been compared with the values which are found by using accelerometer measurement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titlePervane şaftı titreşim analizi
dc.title.alternativeVibration analysis of propeller shaft
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVibration analysis
dc.subject.ytmAccelerometer
dc.subject.ytmFinite element method
dc.identifier.yokid384797
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid295656
dc.description.pages46
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess