Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, İsmail
dc.contributor.authorIşik, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-29T09:55:18Z
dc.date.available2020-12-29T09:55:18Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/388395
dc.description.abstractAvrupa'nın en fazla nüfusa sahip şehirlerinden biri olan İstanbul'da trafik, her geçen gün daha karmaşık bir hal almaktadır. Bu trafiğin kuşkusuz en önemli olanı, Avrupa ile Asya kıtalarını birbirine bağlayan, İstanbul'un ana bağlantılarından biri olan O ? 1 Karayolu üzerindeki, Boğaziçi Köprüsü trafiğidir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Boğaziçi Köprüsü'ndeki trafik tıkanıklığına çözüm olması amacıyla, Zincirlikuyu ? Söğütlüçeşme arasında, Mart 2009 yılında Metrobüs'ü hizmete sokmuştur. Çalışmada, Metrobüs hizmete sokulmadan önceki 2008 Nisan ve sonraki 2010 Nisan aylarında, Metrobüs'e paralel O ? 1 Karayolu'ndaki trafik koşulları, radar verileri kullanılarak CORSIM mikrosimülasyon programı yardımıyla analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda 2008 Nisan ve 2010 Nisan aylarında, incelenen kesimde (Asya-Avrupa yönünde), toplam taşıt sayısında (yolculuklarında) ve ortalama yolculuk sürelerinde değişiklik gözlenmemiştir. Ortalama hızlarda bir miktar (%10) artış ve yakıt tüketiminde bir miktar (%5) azalma gözlenmiştir.
dc.description.abstractTraffic issues continue becoming major problems in Istanbul, one of the most crowded cities in Europe. Traffic crossing Bosporus Bridge on O-1 highway between Europe and Asia is considered in a special manner. The Greater İstanbul Municipality (İBB) constructed and opened a Metrobus (BRT) system between Zincirlikuyu and Söğütlüçeşme in March 2009 in order to solve traffic congestion problem in this corridor. In this thesis, a before and after study was conducted to analyze and compare the effects of Metrobus system on the O-1 highway traffic by using April 2008 and April 2010 radar traffic data in CORSIM micro simulation program. In this analysis, it was found out that there was not any change in vehicle volume and journey times in Asia to Europe direction in this corridor in April 2008 and April 2010. Average speed was somewhat increased (10%) and fuel consumption was partially decreased (5%).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleMetrobüs sisteminin Boğaziçi Köprüsü trafiğine etkilerinin simülasyon modeli ile incelenmesi
dc.title.alternativeExamining effects of Metrobus system on The Bosporus Bridge traffic by a simulation model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSimulation
dc.identifier.yokid385360
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid295821
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess