Tek silindirli bir dizel motorun dinamik hesapları ve yapısal analizleri
dc.contributor.advisor | Demir, Cihan | |
dc.contributor.author | Özden, Özdemir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:52:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:52:30Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/387785 | |
dc.description.abstract | Yürüttüğümüz bu tez çalışmasında Şahin Metal A.Ş'nin tasarımını yapmış olduğu tek silindirli dizel motor elemanlarının, kinematik bağıntılar kullanılarak yer değiştirme,hız ve ivme gibi fiziksel değişkenleri hesaplanmış ve buna göre hareketli sistemlerin dengelemesi yapılmıştır.Daha sonra motor dinamiği hakkında genel bazı bilgiler verilerek, ADAMS yazılımı aracılığıyla motorun mafsal noktalarındaki kuvvet bileşenleri elde edilmiştir.Bu kuvvet bileşenleri kullanılarak; öncelikle motor hareket grubu elemanları olan krank mili, biyel ve pistonun en yüksek kuvvet şartında; statik ve termal gerilme analizi, sonlu elemanlar yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Sonrasında ise yine ADAMS programından elde edilen veriler kullanılarak, motor bloğu ana yataklarının ve silindir gömleğinin; montaj şartları, termal yükler ve maksimum gaz kuvveti altında statik ve termal gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This thesis calculates, by using kinematic equations, the physical variables such as displacement, velocity and acceleration of single cylinder diesel engine elements designed by Şahin Metal Inc. It also provides the balancing of synchronically moving translating and rotating systems.After providing some general information about engine dynamics, force components at joint points of the engine has been attained with help of ADAMS software.By using these force components, static and thermal stress analysis has been made of crank shaft, connecting rod and piston under maximum force conditions using finite element method. What follows this is the static and thermal stress analysis of main bearing and cylinder jacket which are on the engine block system under assembly, thermal and gas loads; again by using the data attained by ADAMS program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Tek silindirli bir dizel motorun dinamik hesapları ve yapısal analizleri | |
dc.title.alternative | Dynamic calculations and structural analyses of an one cylinder diesel engine | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Diesel engines | |
dc.subject.ytm | Finite element method | |
dc.subject.ytm | Engine block | |
dc.subject.ytm | Thermal analysis | |
dc.subject.ytm | Structural analysis | |
dc.identifier.yokid | 402643 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297000 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Makine Teorisi ve Kontrol Bilim Dalı |