Karayoluyla şehirler arası yük taşımacılığında optimum yakıt tüketimi koşullarının nümerik yöntemle araştırılması
dc.contributor.advisor | Özkan, Muammer | |
dc.contributor.author | Çakirgöz, Can Firat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:50:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:50:54Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/387438 | |
dc.description.abstract | Gerek yakıt maliyeti gerekse konvensiyonel yakıtların yanması sonucu ortaya çıkan gazların çevre üzerine olumsuz etkileri taşıtların daha az yakıt tüketmeleri için yapılan çalışmalara dayanak oluşturmaktadır. Aynı zamanda yakıt maliyeti filo sahipleri için işletme maliyetinin önemli bir kısmını kapsamaktadır. Yakıt tüketiminin önceden tahmini ve gerçekleşen seferlerde tüketilen yakıtın gerçekliğinin araştırılması işin mali boyutu açısından bir gerekliliktir.Bu çalışmada, yük taşımacılığında kullanılan bir filoya ait araçların işletilmesi esnasında, yük ve güzergah koşullarına göre tüketeceği yakıt miktarını tahmin eden, optimum yakıt tüketimi için alternatif işletme şartlarını araştıran ve araçları yakıt tüketimi açısından eşit koşullarda karşılaştırabilen bir algoritma kurulmuştur. | |
dc.description.abstract | Recently, increasing enviromental distortions due to gases which have been exhausted from utulizing of conventional fuel consumption and fluctuating oil prices are very crucial topics to focus on studying in the area of fuel consumption productivity. At the same time, for the fleet owners fuel cost has been large amount of share considering with total operating costs. Forcecasting of fuel consumption and investigating to the possibility of real fuel consumption are necessary steps for looking at the issue throughout the fiscal perspective.In this study, with using a certain truck fleet information, the algorithm has been tried to structured with taking care of different loading and routing options, for detect optimum operating points in which the fuel consumption would be basically optimum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Karayoluyla şehirler arası yük taşımacılığında optimum yakıt tüketimi koşullarının nümerik yöntemle araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigating the optimal conditions of fuel consumption by using numerical method for heavy-duty vehicle on intercity highway | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fuel consumption | |
dc.identifier.yokid | 416928 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 297064 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Enerji Bilim Dalı |