Traktörlerin güç aktarma organları tasarımı
dc.contributor.advisor | Dikmen, Ferhat | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Mete Cem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:36:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:36:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/384341 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında tarımda kullanılan traktörlerin motor ve tekerlekleri arasındaki moment ve hız değişimi yapan sistemler, vites kutusu, transfer kutusu, diferansiyel, planet sistemi, PTO mekanizmasını anlatmayı ve on iki vitesli bir standart traktörün güç aktarma organlarını tasarlanması amaçlanmıştır.Tasarımda ilk önce, traktörün bahçe işlerini gerçekleştirebileceği hız kademeleri belirlenmiştir. Daha sonra traktörün bu hızlara ulaşabilmesi için aktarma oranları her vites için bulunmuştur. Toplam aktarma oranı, vites kutusu, diferansiyel, son redüksiyon arasında bölünmüştür. Her vitesin üretebileceği teorik moment değerleri hesaplanmıştır. Traktör tekerlek çevre kuvveti ve moment değeri hesaplanmış ve teorik moment değeri ile karşılaştırılmıştır. Tasarım için tekerlek çevre momenti kullanılıp, her aktarma grubundaki moment değerlerine göre modül hesabı yapılmış ve kontrol edilmiştir. Malzeme seçiminden sonra bulunan modül değerleriyle dişli çarkların boyutlandırması, dişlilerin çalışması esnasında oluşan kuvvetler hesaplanıp, bu kuvvetlere göre mil hesabı yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | In my thesis is intended that to explain a the mechanism hange which makes torque and speed, between the engine and the wheels of the tractor used in agriculture is gearbox, transfer case, differential, planetary, PTO system and to design that power transmission of the standard tractor whose gearbox is 12-speed.Firstly in design, he speedlevel of thetractor can perform working in the garden were determined. Then, in order to reach the speed of the tractor, the transmission ratios for each gear were found. The total transfer ratio are divided between gearbox, differential, final reductions. The oretical torque and force values were calculated for each gear. Tractor Wheel real torque and force values are calculated, then were compared with the oretical values. The real Wheel torque is used for design. modüles are calculated according to torque values of each power transmission groups then that is checked. After requirement materials are selected, Gear dimension according to modules and the forces of gear ocur during the operation are calculated. Then the shafts are design and calculated according to the forces of gear. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Traktörlerin güç aktarma organları tasarımı | |
dc.title.alternative | Transmission design of tractor | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10110399 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432194 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Konstrüksiyon Bilim Dalı |