Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Halit
dc.contributor.authorBoz, Fatih Kerem
dc.date.accessioned2020-12-29T09:33:07Z
dc.date.available2020-12-29T09:33:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/383603
dc.description.abstractKarayolu kapasitesinde anormal bir azalma veya talepte anormal bir artışa sebep olan tekrarsız durumlar (araç arızaları, çarpışmaları vb.) trafik olayı olarak tanımlanmaktadır. Farklı kaynaklara göre trafikte oluşan gecikmelerin yaklaşık % 25'lik bir bölümü trafik olaylarından kaynaklanmaktadır. Bu olaylar, kapasiteyi doğrudan (kısmi veya tüm şerit kapanması gibi) veya dolaylı olarak (sürücülerin olayı izlemek için yavaşlaması gibi) etkilemekte; trafikteki gecikmelerde ve seyahat süresinde, yakıt tüketiminde, çevreye zararlı gazların salımında artışlar söz konusu olmaktadır. Trafikte meydana gelen olayların olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik, ulaşım ağının yapım, bakım ve işletilmesinden sorumlu kurumlar ile acil müdahale ekipleri, polis gibi ilgili kurumlara da büyük görevler düşmektedir. Olay süreci boyunca olayın etkilenme alanına giren kesimde oluşacak olumsuz etkilerin belirlenmesi büyük bir öneme sahiptir. Bu amaca yönelik olarak tez çalışması kapsamında, İstanbul TEM üzerinde meydana gelen bir trafik kazası farklı senaryolar ile birlikte VISSIM mikrosimülasyon programı yardımıyla incelenmiştir. Analiz sonucunda; trafik olaylarının karayolu işletimi performans ölçütleri üzerindeki olumsuz etkileri saptanmış ve olay yönetimi stratejileri sayesinde kazanılan faydaları belirtilmiştir.
dc.description.abstractTraffic incident is defined as an un-recurring traffic congestion that cause an abnormal reduction in road capacity or increase on traffıc demand due to vehicle breakdowns, collisions, etc. About 25% of the delays that occur in traffic caused by traffic incident according to the different sources. Traffic delay, travel time, fuel consumption and emission of harmful gases increases because of these events that effect the capacity directly (closing lane) or indirectly (rubber necking effect). Responsible agencies for construction, operation and maintenance of the highway network, relevant institution like fire, emergency, and traffic law enforcement departments have special tasks to reduce the effects of that type of incidents. Estimation of incident duration time and determination of effected road network segment have great importance as term of reduction the effects of incident. For this purpose the scope of the thesis, a traffic incident has been analysed with different senarios with the help of VISSIM microsimulation program. At the end of analysis, the negative effects of traffic incidents on highway operating performance measures determined and gained benefits indicated through incident management strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleTrafik olaylarının etkilerinin İstanbul O2 (TEM) örneğinde değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the effects of traffic incidents on O2 (TEM)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTraffic engineering
dc.subject.ytmTraffic management
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmTransportation engineering
dc.identifier.yokid10108497
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432171
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess