Show simple item record

dc.contributor.advisorDiri, Banu
dc.contributor.authorÖzgirgin, Tugay
dc.date.accessioned2020-12-29T09:32:40Z
dc.date.available2020-12-29T09:32:40Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/383506
dc.description.abstractGünümüzde artan sosyal medya kullanımı, bu alandaki veriler üzerinden analiz ihtiyacını doğurmuştur. Bu çalışmada sosyal medya verilerinin duygu analizi yapılarak sınıflandırılmasını ve bu sınıflanmanın altında yatan gerçek nedenin ne olduğunun ortaya çıkarılması ve niteliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu işlem gerçekleştirilirken sosyal medyadaki verilerin genellikle imla kurallarından yoksun olması, çalışmada kullanılan verilerin bir ön işlem yardımıyla düzeltilmesi gerekliliğini de ortaya çıkarmıştır. Çalışma ışığında veriler olumlu ve olumsuz olmak üzere iki sınıfa ayrılmış, bu gruplar üzerinden de kişilerin yaptığı paylaşımların hangi noktaya doğru yoğunlaştığı, bu yoğunlaşmanın hangi unsuru nitelendirdiği bulunmaya çalışılmıştır. Duygu analizi yapılırken öncelikle veriler ön işlemden geçirilmiş ve metinler düzetilmiş, daha sonra makine öğrenmesi teknikleri kullanılarak analiz gerçekleştirilmiştir. Niteliklerin çıkarılması için terim varlığı, frekans analizi ve kelimelerin yapısal olarak incelenmesiyle bir çıkarım elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe increasing use of social media nowadays has led to the need for analysis on the data in these platforms. In this thesis, we aimed to classify the data by sentiments and clarify real reasons of this classification, by doing this study we assumed that the real attibutes of this classification can be understood. While processing the data, the need to preprocess and correct the data has risen due to the unstructured and ungrammatical text on social media. In the light of this study the data is splitted into two groups, which are positive and negative, then the direction of users' shares and entries are investigated and attribute based condensation of data is tried to be clarified. While analyzing sentiments firstly the data has been preprocessed and spellings has been corrected, then analysis has been done by using machine learning techniques. The result has been taken by using presence of terms, frequency analysis and structure analysis of data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSosyal medyada duygu analizi ve nitelik çıkarımı
dc.title.alternativeSentiment analysis and attribute extraction over social media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMachine learning methods
dc.identifier.yokid10119020
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442600
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess