Çoklu-ortam yazılım alanında yeniden kullanım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÇOKLU-ORTAM YAZILIM ALANINDA YENİDEN KULLANIM İNCİ, Serkan Yüksek Lisans Tezi, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Oğuz DİKENELLİ Şubat 2001, 100 sayfa Bu tezde çoklu-ortam üretimi için yeniden kullanıma dayalı bir süreç modeli tanımlanmıştır. İlk olarak bir spiral süreç modeli ortaya konmuştur. Tanımlanan üretim süreci önceden var olan yazılım üretim süreçlerine benzer olarak analiz, tasarım, gerçekleştirim ve test gibi temel aşamalardan oluşmaktadır. Aşamalar da kendi içinde etkinliklere ayrılmaktadır. Model belli başlı etkinliklerin etkinliklerin, son ürüne ulaşılıncaya kadar yinelenmesi esasına dayanmaktadır. Her yineleme sonucunda bir prototip oluşturulmaktadır. Daha sonra yeniden kullanımı uygulayabilmek amacıyla yazılım tasarım desenlerinden esinlenerek, görsel tasarım deseni kavramı geliştirilmiştir. Görsel tasarım desenlerinin nasıl tasarlandıkları, gerçekleştirildikleri, test edikleri ve belgelendikleri anlatılmıştır. Bunun yanında uygulanmış olan örnek bir görsel tasarım deseninin dokümanına yer verilmiştir.En son olarak da geliştirilen üst seviyeli yeniden kullanılabilir görsel tasarım desenlerinin, tanımlanan çoklu-ortam üretim sürecine nasıl entegre edildiği tartışılmıştır. Bu konuda karşılaşılan kısıtlamalar ve elde edilen faydalar açıklanmştır. Anahtar sözcükler: Çoklu-ortam üretim süreci, spiral model, görsel tasarım deseni, yeniden kullanım, prototip, entegrasyon, yeniden kullanılabilir çoklu-ortam bileşeni. VII ABSTRACT MULTIMEDIA SOFTWARE PRODUCTION WITH REUSE İNCİ, Serkan MSc in Computer Eng. Supervisor: Doç. Dr. Oğuz DİKENELLİ February 2001, 100 pages In this thesis, a software reuse based process model for the multimedia production is defined. First, a spiral process model for multimedia production is introduced. This production process model has major phases such as analysis, design, implementation and test similar to software process models. These phases include some certain activities. The explained model is based on iteration of these activities to reach the end product. At the end of each iteration, a prototype is constituted. Next, to apply software reuse, the concept, visual design pattern is introduced. This concept is inspired of design patterns from software development It is also explained that how visual design patterns are designed, implemented, tested and documented. Then, an example of a visual design pattern is given a place. Last, it is discussed that, how these abstract and reusable visual design patterns can be integrated to the defined spiral process model. Therestriction wihle integrating the patterns and the benefits of this integration is also described. Keywords: Multimedia production process, spiral model, visual design pattern, software reuse, prototyping, integration, reusable multimedia component.
Collections