The imagery of woman in nineteenth century orientalist photography
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Doğulu kadının 19. yüzyıldaki fotografiktemsilini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalısmanın teorikçerçevesi ?Doğulu kadın? temsilinin, Oryantalist söylembağlamındaki olusumuna dayanmaktadır. Oryantalist stüdyofotoğrafçılığının ortaya çıkısı, Doğulu kadınfotoğraflarının tematik sınıflandırılmasıyla birlikteanaliz edilmistir. Bununla birlikte, Batılı özneninDoğulu kadın imgeleri üzerinden kendisini arzuaracılığıyla nasıl kurduğu tartısılmıstır. This thesis aims to examine the photographicrepresentation of the Eastern women, in nineteenthcentury. The theoretical framework of this study is basedupon the formation of the representation of the ?Easternwomen? in the context of Orientalist discourse. Theemergence of Orientalist studio photography is analyzedwith the thematic classifications of the Eastern women inphotography. In addition, how the Western subjectconstitutes himself through the agency of desire in termsof the images of the Eastern women is discussed.
Collections