Türkiye`de su ürünleri pazarlama sistemi ve balık hallerinin fonksiyonel durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de balık tüketimi kırmızı et ve tavuk etine göre yetersizdir Kryısal kesimde 9-9,5 kg/kişi tüketim iç bölgelerde 2,3 kg/kişi'ye düşmektedir. Tüketimdeki yetersizliğin en önde gelen nedenlerinden birisi, pazarlama organizasyonundaki zayıflık olarak belirtilebilir.Bu nedenle özellikle yoğun avcılığın yaşandığı mevsimlerde ürün kaybı ortaya çıkmaktadır. Balık pazarlama sisteminde en başat konumdaki kuruluşlar olarak balık hallerinden söz edilebilir. Başka söylemle balık halleri, pazarlama sisteminde en etkin birimlerdir. Kuşkusuz, balık halleri avlanan yada üretilen balıkların tümünün pazarlandığı konuma erişememiştir. Hal dışı satışlar yaklaşık %30 düzeyinde tahmin edilmektedir. Temel amaç; hallerin etkinliğini daha da arttırarak avlanan ya da yetiştirilen balıkların tümüne yalanını haller kanalıyla pazara sunmak şeklinde düşünülebilir. Balık halleri fiziksel yapı ve teknik olanaklar açısından AB normlarına uygun ve daha fonksiyonel duruma getirilmelidir. Anahtar sözcükler: Balık halleri, Su ürünleri, üretim, pazarlama The fish consumption is not enough according to chicken and the red meat. It has been falling down for consumption 9 - 9,5 kgVperson in coastal region and 2-3 kg./person far from the coast. One of the main reason of the lack offish consumption can be determined as the debility of the marketing organization. In this reason; it has been occurred the lost of the production especially in high fishing seasons. It can be mentioned for the fish market places as an associations in main position on the fish market systems. In other way the fish market places are the best efficient units of fish market systems. Definitely, the fish market places has not been reached the position that the dense production has been bargaining. The amount of the sales which comes from out of the fish market places has been estimated approximately 30 %. The basic target ; Increasing the activities of the fish market places by representing all of the production of fishing and breeding. The fish market places, must be reorganized for constructional and technical conditions to more functional and suitable of the norms of E.U. Keywords : Fish market places, fishing products, production, marketing
Collections