Uçakların iniş takımı süspansiyonlarının yarı aktif adaptif kontrolü
dc.contributor.advisor | Güçlü, Rahmi | |
dc.contributor.author | Karabacak, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:26:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:26:36Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/382216 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, dünya genelinde hava taşımacılığı çok önemli bir yere gelmiştir ve giderek gelişmektedir. Bu gelişmelere bağlı olarak geleneksel uçak tasarımı da geçmişten günümüze kadar birçok değişime uğramış, tasarımlarında daha ekonomik ve daha efektif iyileştirmeler yapılmıştır ve yapılmaya devam etmektedir. Buradan yola çıkarak, bu çalışmada iniş takım süspansiyon sistemine yeni bir kontrol yöntemi uygulanmıştır.Geleneksel uçaklarda basit bir hidrolik süspansiyon mevcuttur ve bu sistem pasif olarak çalışmaktadır, yani sistem kontrol edilememektedir. Yarı-aktif kontrol teknolojisi ile, anlık kesintisiz kuvvet ve hareket kontrolü sağlanabilmektedir. Böylece sönümleme ortam şartlarına göre kontrol edilebilecek, daha sağlıklı bir sönümleme elde edilebilecektir. Bu çalışmada, yarı aktif kontrol sistemi MR damper aracılığıyla uygulanmıştır. Yarı aktif kontrolcülü sistem ile pasif sistem karşılaştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | At the present time, air transportation has an important position worldwide and improves increasingly. In parallel with these improvements, conventional aircraft design got changed a lot, more economical and more effective changes have been made and keeps being made. In this study, a new control method has been applied to landing gear suspension system.Conventional aircrafts have simple hydraulic suspensions and the system works passively, it means that the system can not be controlled. With semi active control technology, it is possible to obtain instantaneous continuous force and motion control. Thus, damping can be controlled according to environmental terms, and a more reliable damping can be obtained. In this study, semi active control is applied by MR damper. Passive system and semi active controlled system were compared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Sivil Havacılık | tr_TR |
dc.subject | Civil Aviation | en_US |
dc.subject | Uçak Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aircraft Engineering | en_US |
dc.title | Uçakların iniş takımı süspansiyonlarının yarı aktif adaptif kontrolü | |
dc.title.alternative | Semi active adaptive control of aircraft landing gear suspensions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Passenger aircrafts | |
dc.subject.ytm | Commercial aircrafts | |
dc.subject.ytm | Civil aviation | |
dc.subject.ytm | Mechanical vibration | |
dc.identifier.yokid | 10179294 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495309 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Makine Teorisi ve Kontrol Bilim Dalı |