Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Müşfika Gül
dc.contributor.authorAnuar, Nor Hafizah
dc.date.accessioned2020-12-29T09:24:13Z
dc.date.available2020-12-29T09:24:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/381706
dc.description.abstractBu araştıma, Malezyanın Batı yakasındakı demiryolu istasyon binalarının belgelenmesi ile ilgili bir çalısmadır. Araştırmada istasyon binalarının plan özellikleri ve mimari üslubu üzerinde durulmuştur. Mimari üslubun diğerlendirilmesi, binanın üslup özelliklerini büyük ölçüde yansıtan ön cephe üzerinden yapılmıştır. Kalay madenciliği ve kauçuk endüstrisinin gelişmesi sonucu hammadde ürünlerinin ve insanların taşınabilmesi için demiryolları geliştirilmiş ve bunun neticesinde birçok tren istasyonu yapılmıştır. Ulaşımda meydana gelen gelişmeler şehirlerin de gelişmesine yol açmış bunun neticesinde İngiliz kolonizatörler, yönetim ve belediye binaları, fen işleri müdürlüğü, mahkeme, postahane gibi gerekli olan, çoğu o güne kadar Malezyada görülmeyen birçok kamu binası yapmıştır. Söz konusu demiryolu istasyon binaları ile ilgili bilgiler katalogda yer almaktadır. Değerlendirme bölümünde Malezya demiryolu istasyon binaları ile bu binaların şekillenmesinde etkili olan İngiltere, Avrupa ve özellikle Hindistan gibi diğer komşu ülkelerdeki istasyon binaları yanında farklı fonsiyonlu binalarla da olan mimari benzerlik ve farkları üzerinde durulmuş, planları, mimari elemanları ve üslup özellikleri açısından karşılaştırılarak değerlendirilmişlerdir.
dc.description.abstractThis research concentrates on railway station buildings of the West Coastline in Malaysia. The growing tin ore mining and rubber industry resulted in the development of railways and consequently railroad station buildings as urgency for the transportation of goods and people in terms.The existence of railway transportation became more significant when the city started to bloom and the British started to build public buildings such as administrative buildings, town and city halls, public works department, courts, post offices alongside with the railway station buildings. Compilations of the West Coastline railway station buildings are documented in the catalogue. It also attempted to make an analytical study on their plans, architectural characteristics and styles especially the main façade which is the most important indicator. Comparative analysis of architectural styles of Malaysia West Coastline station buildings is made with contemporary and historical related buildings and modern railway station buildings in terms of similarities and differences.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleWest coastline railway station buildings in Malaysia during the British Era, 1885-1957
dc.title.alternativeİngiliz Dönemi'nde (1885-1957), Malezya batı yakasında yapılan demiryolu istasyon binalarının araştırılması ve mimari açıdan değerlendirilmeleri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10192456
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506750
dc.description.pages393
dc.publisher.disciplineMimarlık Tarihi ve Kuramı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess