Murals speak louder than words: Nelson Rockefeller-Diego Rivera clash and making of the US art culture during the 1930`s
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Amerikan sanat kültürünün bir bölümünü, özellikle bu sanat kültürünün 1930'lu yıllarda geçirdiği dönüşümü Nelson Rockefeller ve Diego Rivera arasında geçen anlaşmazlık üzerinden incelemektedir. Bu olay; sanatın işlevinin veya amacının olup olamayacağı gibi soruları gündeme getirdiği için Amerikan tarihinde büyük önem teşkil etmektedir. Bu çalışma temelde Rockefeller-Rivera çatışması ve Rivera'nın görüşlerinin, ABD'de sanata bakış açısının değişiminde önemli katkıları olduğunu savunmaktadır. Bu sanat anlayışı Yeni Düzen sürecinde birçok işsiz sanatçıya istihdam sağlamasının yanı sıra içerdiği mesajlarla çöküşe, ekonomik buhrana uğramış Amerikan halkını tarihçi Harris'in de dile getirdiği gibi `kültürel nasyonalizmle` motive etmeyi amaçlamış ve sanat, sanat içindir görüşüne karşı çıkarak sosyal olayları da dile getirmiştir. Yaşanan anlaşmazlık o dönemde Amerika'da sanatın devlet tarafından fonlanmasının özel şirketler veya kişilerce fonlanmasına oranla daha avantajlı olduğunu göstermekte etkili olmuştur.Ayrıca bu çalışma kapsamında sanat üzerinden ABD ile Meksika arasında kültürel açıdan simbiyotik etkileşimleri görmekteyiz. Sonuç olarak bu çalışma marazi bir olay olarak görülen Rockefeller-Rivera anlaşmazlığına, bu olayın Amerikan sanat anlayışının değişimindeki katkısını ortaya koyarak yeni bir bakış açısı getirmektedir. Yeni Düzen sürecinde Rockefeller-Rivera anlaşmazlığının Amerika'da sanat anlayışının `bir davayı savunarak, harekete geçiren` sanata dönüşmesindeki katkısı kayda değerdir. Değişen sanat anlayışı daha fazla Amerikalıya ulaşarak belli ölçüde demokratikleşmiştir. This study examines part of the US art culture, more specifically the transformation it underwent during the 1930's through the case study, Nelson Rockefeller-Diego Rivera clash. This clash has such an importance in the US history as it triggered the questions of function in art in the US. The study mainly argues that by triggering these questions, Rockefeller-Rivera clash and Rivera himself contributed to the change in the perception of art work in the US during New Deal. They contributed to the emergence of federal programs which not only offered work relief for the unemployed artists but also motivated the poverty-stricken American nation and injected a `cultural nationalism` as the historian Harris states . More and more examples of artwork began to address social issues and went against the notion of `art for art's sake.` The clash was also instrumental in organizing American painters and depicting them the advantage of federal funding over patronage.This research also demonstrates the culturally symbiotic relation between the US and Mexican cultures during 1933 through art.Conclusively, it brings a new approach to Rivera-Rockefeller clash, which was regarded to be a morbid phenomenon. The contribution of the clash to the change in the perception of American art, which ended up turning into ?actionable? art during the New Deal, was remarkable. This type of art reached out more American people and became democratized to some extent.
Collections