Show simple item record

dc.contributor.advisorBaraçlı, Hayri
dc.contributor.authorYilmaz, Salim
dc.date.accessioned2020-12-29T09:19:07Z
dc.date.available2020-12-29T09:19:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-05-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/380612
dc.description.abstract21. yüz yılda sosyal, ekonomik ve siyasi değişimlerin oldukça fazla ve hızlı yaşandığı bir dönem olmuştur. Globalleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması, teknolojik gelişmelerin sağladığı olanaklar ve bilgi sermayesinin işletmeler için önem kazanması, iş hayatında yeni kavramların ortaya çıkışını hızlandırmıştır. Yetenek Yönetimi kavramı da, İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) alanında iddialı bir disiplin olarak karşımıza çıkmaktadır. Değişim sürecine uyum sağlamak ve bu değişimi sürecini sürdürülebilir üstünlüğe dönüştürmek isteyen şirketler yeniden bir yapılanma sürecine girmek zorunda kalmışlardır. Yetenek yönetimi de İnsan Kaynaklarının yeniden yapılanması sürecinde en önemli paya sahip yönetim modellerinden birisidir.Çalışmamızın ilk bölümünde, yetenek ve yetenek yönetimi kavramının tarihsel gelişimi, yetenek savaşları süreci, McKinsey'in yetenek yönetimi ile ilgili araştırması kısaca anlatılmıştır. Bunların yanı sıra yetenek yönetimi ve bununla ilgili genel kavramlardan ve aşamalardan bahsedilmiştir. Yine bu bölümde literatürde öne çıkan bazı yetenek yönetim modelleri teorik olarak incelenmiştir. İkinci bölümde ise bir kamu kurumunda mevcut durumda insan kaynakları ile ilgili hangi uygulamalar bulunmaktadır, süreçler nasıl işlemektedir, kısaca örneklerle açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise yetenek yönetiminin, yeteneği bulma, yeteneği geliştirme ve yeteneği elde tutma gibi 3 ana boyutunun ilgili kamu kurumunda çalışan kişiler tarafından nasıl değerlendirildiği ve bunlara atfedilen önem derecesi incelenmiştir. Söz konusu boyutların, yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve çalışma süresi gibi sosyo-demografik değişkenlerin yetenek yönetimine algısına etkileri incelenmiştir. Yetenek yönetimi anketimiz 3 boyut ve 21 sorudan oluşmaktadır. Bu 21 soru için ayrıca önem ölçeği de uygulanmış ve ilgili soru ile ilgili algı ve önem derecesi ayrı ayrı ölçülmüştür. Yetenek yönetimi anketimiz bu kamu kurumunda çalışan 745 memura online olarak gönderilmiş ve ankete 230 adet dönüş olmuştur. Bu anket verileri SPSS istatistiksel analiz programından çıkan sonuçlar analiz edilmiştir. Son bölümde ise, yapılan analiz ile elde edilen sonuçlardan hareketle bulgular literatür çerçevesinde değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn the 21st century, social, economic and political changes have been a period of rapidly change. With the globalization, the elimination of borders, the opportunities provided by technological developments and the importance of information capital for enterprises accelerated the emergence of new concepts in business life. The concept of Talent Management is an assertive discipline in the field of Human Resources Management (HRM). Companies that want to adapt to the change process and turn the process of change into sustainable superiority have to undergo a restructuring process. Talent management is one of the most important management models in the process of human resources restructuring.In the first part of our study, the historical development of the concept of talent and talent management, the process of talent wars, McKinsey's research on talent management is briefly explained. In addition, talent management and related general concepts and stages are mentioned. In this section, some talent management models which are prominent in literature are examined theoretically. In the second part, in a public institution, which applications exist in the current situation regarding human resources, how processes operate, are briefly explained with examples. In the third chapter, how the three main dimensions of talent management such as ability finding, ability development and ability retention are evaluated by the people working in the relevant public institution and the degree of importance attributed to them are examined. The effects of socio-demographic variables such as age, gender, educational status and working time on the perception of talent management were examined. Our talent management survey consists of 3 dimensions and 21 questions.The importance scale was also applied for these 21 questions and the level of perception and significance related to the related question was measured separately.Our talent management questionnaire was sent online to 745 officers working in this public institution and 230 return to the survey. The results of this survey were analyzed by SPSS statistical analysis program. In the last section, the findings are evaluated in the light of the results obtained from the analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleKamu kurumlarında yetenek algısı: Bir kamu kurumunda yetenek yönetimi araştırması
dc.title.alternativeTalent perception in public institutions: Talent management study in a public institution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-30
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10235420
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543667
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess