Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Muhsin
dc.contributor.authorKuni, Sami
dc.date.accessioned2020-12-29T09:19:03Z
dc.date.available2020-12-29T09:19:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/380596
dc.description.abstractTaşımacılık alt sistemlerinden biri olan denizyolu taşımacılığı, diğer taşımacılık sistemlerine nazaran halen bilinen en verimli taşımacılık sistemidir. Ulaştırma zamanının yüksekliği nedeniyle yolcu taşımasından ziyade yük taşınması üzerine yoğunlaşmıştır. Ancak maliyetlerin oldukça düşük olması nedeniyle ülkemizde ve tüm dünyada özellikle büyük parsel yüklerin taşınmasında birinci tercih konumundadır.Denizyolu taşımacılığı gemiler vasıtasıyla yapılmakta olup, yeryüzünde çeşitli yükleri çeşitli şekillerde taşıyabilmek için dizayn edilmiş birçok gemi tipi vardır. Yükler genel olarak katı, sıvı ve gaz olarak gruplandırılabileceği gibi; bu yükler dökme, konteyner veya paketli biçimde taşınabilmektedir. Katı yükleri taşıyan gemilere genel olarak kuru yük gemisi, sıvı ve gaz yükleri taşıyan gemilere ise genel olarak tanker adı verilmektedir. Ayrıca bu yükler özel dizayn edilmiş konteynerler ile de taşınabilmektedir.Tankerler, kendi arasında taşıdıkları yüke göre sınıflandırılırlar. Taşınan yükler meyve suyu, şarap, bitkisel yağ gibi ekolojik ürünler olabileceği gibi alifatik – aromatik hidrokarbonlar, alkoller, ketonlar, eterler, inorganik kimyasallar ve sıvılaştırılmış gazlar gibi patlayıcı, parlayıcı, korozif ve çevreye zararlı olabilecek yüklerden de oluşabilir. Dolayısıyla tankerlerde güvenlik önlemleri en üst düzeyde tutulmaktadır. Güvenlik önlemlerini yeterince sağlayamayan tankerler öncelikle klas kuruluşları ve limanlar tarafından yetersiz bulunabilmekte, ayrıca OCIMF, CDI benzeri kuruluşlar tarafından da kabul görmeyebilmektedir. Bu kuruluşlar tarafından kabul edilmeyen tankerlerin taşıyacak yük bulması oldukça zor olabilmekte, dolayısıyla söz konusu tankerler ticari olarak kar elde edememektedir.Kimyasal tankerler de diğer tankerler gibi gerekli güvenlik şartlarını karşılamak durumundadır. Ayrıca yüklerin çeşitliliği ve her yükün kendine has gereksinimi olabileceği göz önüne alındığında, kimyasal tankerler basit bir gemi olmaktan çıkıp üzerinde çok çeşitli dizayn ve donanım unsurları bulunan gemiler haline dönüşmüşlerdir. Bu donanımlar geminin tonajına, çalışacağı bölgeye ve birçok başka parametreye göre fayda – maliyet analizine tabi tutulmakta ve buna göre gemiye donatılmaktadır.
dc.description.abstractThe Maritime transport is the most efficient transportation method rather than others so far. Due to high transport time, Maritime industry mainly focuses on goods transport rather than passengers. Since costs are lower than others, Maritime transportation is the first selection for big parcel shipments in our country and all over the World.Maritime transportation is being carried out by vessels, there are many kind of vessels designed to lift various cargoes. Cargoes are usually categorized as solid, liquid and gas; these cargoes can be carried as bulk, in containers or as packed cargoes. Vessels carry solid cargoes are generally called as dry bulk vessels but the vessels carry liquid org as cargoes are called as tankers. Moreover, these goods can also be carried in Special designed containers.Tankers are grouped among themselves basis on the goods they transport. The carried goods can be ecological cargoes like fruit juice, wine, Vegoil but also can be explosive, flammable, corrosive and toxic cargoes such as aliphatic – aromatic hydrocarbons, alcohols, ketones, ethers, inorganic Chemicals and liquid gases. Therefore, safety measures are on the top level in tankers. Tankers which does not meet the safety requirements can be found insufficient by classification societies, port authorities as well as can be rejected by OCIMF, CDI etc. Tankers which are rejected or found insufficient by mentioned parties can hardly found good cargoes to transport so they can be not able to make good profits in market.Chemical tankers should also meet with the above mentioned safety requirements. Also, considering the variety of cargoes and the special requirements of each Cargo grades, Chemical tankers become much more different than a regular vessel because of Special design of vessels as well as Special outfits. Mentioned outfits are fitted onto vessel basis its tonnage, Trade area and benefit – cost analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titleKimyasal tankerler için maliyet ve kâr optimizasyonu
dc.title.alternativeCost and profit optimization for chemical tankers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentGemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCargo vessels
dc.identifier.yokid10280542
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598292
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineGemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess