Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Halit
dc.contributor.authorÜnlü, Ezgi Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:17:18Z
dc.date.available2020-12-29T09:17:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/380217
dc.description.abstractKent içinde trafik kaynaklı yaşanan gecikmelerin büyük bir bölümü, farklı yönlerdeki akımların kesişmesinden oluşan kavşaklarda oluşmaktadır. Kavşak denetim biçimi kavşak kapasitesi ve kavşakta harcanan veya oluşan gecikmelerde büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, kavşakların katlı olarak inşa edilmeleri durumunda ise taşıtlar için bir veya daha fazla kol için kesişmeler ortadan kalkıp kavşak kesintisiz hale gelirken özellikle yaya mesafelerinin uzamasına dolayısıyla yayalar açısından bir gecikmenin oluşmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada, seçilen eş düzey kavşak için trafik hacimleri toplanmış ve bu veriler kullanılarak mevcut kavşağın benzetim modeli kalibre edilmiştir. Kalibre edilen benzetim modeli üzerinde mevcut durum için hesaplanan kavşak performans göstergeleri, kavşak denetim veya sinyal sisteminde değişiklikler yapılarak tekrar hesaplanmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, hali hazırda mevcut olan kavşak için farklı faz diyagramları oluşturularak, kapasite analizleri benzetim modeli yardımıyla yapılmış ve getireceği faydalar net olarak ortaya çıkartılmış ve kavşakların değerlendirilmesine yönelik bir yöntem ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractSignificant part of the traffic related delays, occurs at intersections of flows in different directions. Intersection control type has great importance due to intersection capacity and delays or wasted time at intersections. Furthermore, in situations which building interchanges, losing one or more crossings causes lengthen out the distances for pedestrians, thus delays in term of pedestrians. In this research, traffic volumes collected for the chosen intersection and a simulation model calibrated for existing intersection. Intersection performance indicators for calibrated model for pre-existing conditions are re-calculated with changes in signal control system and comparisons are made between models. In line with these objectives, different signal phase diagrams had been created for existing intersection and capacity analysis been made by simulation models and advantages shown and a method set forth to evaluate intersections.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleEşdüzey kavşaklarda sinyal faz planının kavşak performansına etkilerinin benzetim modeli ile değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation by simulation model of the effects of signal phase diagram at intersections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-26
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276805
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597919
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess