Türkiye`de su ürünleri üretimi gerçekleştiren işletmelerin web site ortamındaki pazarlama iletişimi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de su ürünleri işletmelerinin sanal ortamdaki pazarlama iletişimi faaliyetlerinin önemini vurgulamak ve sektörün gelişimine bu anlamda katkı sağlamak üzere hazırlanan bu tez çalışmasında; Türkiye'de su ürünleri üretimi gerçekleştiren işletmelerin web siteleri yoluyla internet ortamındaki pazarlama iletişimi faaliyetlerinin neler olduğunu, hangi işletmelerin ne ölçüde başarılı olduğunu ortaya koymak ve bu konuda sektöre ilişkin genel bir fikir oluşturmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda sektörün mevcut durumu ele alınmış; modern pazarlama yaklaşımıyla internet, spesifik bir çerçevede ise web uygulamaları ve işletmenin pazarlama hedeflerine ulaşılması arasında site analizi yapılması suretiyle bir bağıntı aranmıştır. Erişim sağlanan 63 site, Mich et al. (2003) tarafından geliştirilen 2QCV3Q web site nitelik analiz modeline göre hazırlanan site değerlendirme kriterleri açısından analiz edilmiştir. Analiz kriterlerine göre sitelerin elde ettiği puanların istatistiksel verileri kullanılarak analiz kriterleri ve işletmelerin faaliyet alanlarına göre değerlendirmeler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler sonucunda yetiştiricilik ve işleme faaliyetlerini bir arada yürüten işletmelerin en başarılı sitelere sahip olduğu ve pazarlama iletişimi faaliyetleri açısından sitelerin genel olarak içerik ve servis unsurlarını düşük oranda yerine getirdikleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda genel olarak sitelerin, ziyaretçileriyle karşılıklı iletişimi mümkün kılan interaktif yapıda olmadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Su ürünleri işletmeleri, pazarlama iletişimi, web siteleri, 2QCV3Q web site analiz modeli According to the purpose of emphasizing the importance of marketing communication on the Internet and from this point of view to contribute to the Turkish fisheries sector, determining which enterprises producing fishery products are performing their marketing communication practices successfully on the Web, what kind of such practices is used by enterprises and finally reaching some conclusions regarding these points about the sector are aimed in this thesis. Initially the present conditions of the sector, then internet and specifically web applications are examined. Finally a correlation between enterprises? marketing goals and web site quality performance is investigated by applying a web site quality evaluation model. 63 of the enterprises? web sites that reached after searching on the Internet are analyzed by criteria of the 2QCV3Q web site quality evaluation model developed by Mich et. al (2003). Statistical data obtained from site scores is examined according to evaluation criteria and business types of the enterprises and some comments are made related to results. From results of the evaluation, enterprises which carry out both producing and processing activities have the most successful sites and from the point of marketing communication view content and service features are generally provided the lowest rates by sites are found. In this context it is concluded that sites have generally not interactive structure which renders reciprocate communication with site visitors possible.Key words: Enterprises producing fishery products, marketing communication, web sites, 2QCV3Q web site evaluation model
Collections