Show simple item record

dc.contributor.advisorİpek, Jale
dc.contributor.authorGelibolu, Mehmet Fikret
dc.date.accessioned2020-12-29T09:13:25Z
dc.date.available2020-12-29T09:13:25Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/379246
dc.description.abstractBu araştırmada ?Geliştirilen mantık öğrenme materyallerinin 9.sınıf matematik dersinde uygulanmasının aynı sınıf düzeyinde geleneksel öğretim ile karşılaştırıldığında anlamlı bir fark yaratmakta mıdır?? sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma için 9. sınıf matematik dersinde gösterilen mantık konusu seçilmiştir. Bu çalışmada matematiği öğrencilere gerçek yaşam örnekleri yoluyla öğretmeyi amaçlayan ?Gerçekçi Matematik Eğitimi? (Realistic Mathematics Education, 2008) yaklaşımı ve öğrenciye kendi kendine keşfederek kalıcı ve yapılandırmacı öğretim sağlayan buluş yolu stratejisi kullanılmıştır. Uygulamanın bilgisayar destekli yapılması öğrencilerin dikkat ve ilgilerini canlı tutarak, kendi hızlarında öğrenmelerine olanak sağlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, İzmir İli Bornova İlçesi Bornova Anadolu Lisesi 9.sınıflarından genel matematik durumlarını ölçen ?sayısal yeterlilik? başarı testine göre seçilen deney ve kontrol gruplarından oluşmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının denkliği ön başarı testi, bilgisayara ve matematiğe yönelik tutum puanları ile belirlenmiş; geleneksel ve deneysel öğretim yapılarak ?mantık? konu başarı testinden elde edilen veriler bağımsız gruplar için t testi (Independent Samples T Test) ile incelenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen verilerle alınan öğretmen ve öğrenci görüşleri; Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı ve buluş yoluyla geliştirilen bilgisayar destekli materyallerle uygulanan eğitimin, geleneksel öğretime göre öğrenci başarısında daha etkili olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractIn this research it has been being looked for an answer to the question ?Can developed logic instruction materials make a difference considering traditional logic education when carried out in 9th grade mathematics lessons?? Logic issue on 9th grade mathematics is being chosen for the research. In this research we used ?Realistic Mathematics Education? approach that considers mathematics as a human activity, and ?Guided Discovery Learning? approach which enables students to construct knowledge by themselves. Computer assisted applications of the research draw students? attention and provide students to learn by their own learning speed.The sample of the research consists of chosen experiment and control group from 9th grade Bornova Anatolian High School students in İzmir city according to quantitative sufficiency performance test which puts forward general mathematical status of students. Data obtained from ?logic issue performance test? analyzed using Independent Samples T Test after determination of the control and experiment groups? equivalences by pre-performance test scores, and attitude points towards mathematics and computer.Obtained data at the end of the research, and students? and teachers? gathered point of views; have showed that Realistic Mathematics Education approach and Guided Discovery Learning based computer assisted instruction is more efficient than traditional education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGerçekçi matematik eğitimi yaklaşımıyla geliştirilen bilgisayar destekli mantık öğretimi materyallerinin 9.sınıf matematik dersinde uygulanmasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of application of computer assisted logic instruction materials developped in realistic mathematics approach in 9th grade mathematics lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid325561
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid256743
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess