Elektrikli araçlarda kablosuz haberleşme sistemi uygulaması
dc.contributor.advisor | Türker Tokan, Nurhan | |
dc.contributor.advisor | Partal, Hakan Paşa | |
dc.contributor.author | Bilgin, Berk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:12:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:12:21Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/378939 | |
dc.description.abstract | Fosil yakıtların sınırlı mevcudiyeti ve içten yanmalı motorlu taşıtların çevresel etkisi hakkındaki tartışmalar devam ederken, batarya elektrikli araçlar çevre dostu bir alternatif olarak artan ilgi görmektedir. Akıllı ünitelere sahip araçların artmasıyla birlikte, araçların çevre ve diğer araçlarla iletişim kurması mümkün olmaktadır. Bu çalışmada elektrikli taşıtların çevre ve diğer araçlarla iletişim kurmasını sağlayacak, kablosuz bir sistem üzerine çalışılmıştır. Bu sistemde araçtaki CAN (Kontrolör Alan Ağı) iletişim hattına, aracın gerekli sinyallerini kablosuz olarak iletmek için bir ağ geçidi entegre edilmiştir. Araçtan belirli bir mesafede bulunan ve sinyalleri kablosuz olarak alan ağ geçidi ile NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi) sürüş döngüsünde araç gerçek zamanlı olarak izlenmiştir. Kablosuz haberleşme testleri ve performans sonuçları verilmiş, analitik yaklaşımlar ile karşılaştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the course of the ongoing debate about the limited availability of fossil fuels and environmental impact of internal combustion engine powered vehicles, battery electric vehicles have been receiving increasing attention as an eco-friendly alternative. With the increase of the vehicles with smart units, it can be ensured that the vehicles communicate with the environment and other vehicles. This study focuses on the combination of two major trends, electric vehicles and vehicle to everything communications technology. On the CAN communication line of the vehicle, a gateway is physically implemented to transmit and receive the necessary signals of the vehicle wirelessly. Another gateway is located at a certain distance from the vehicle and allows the vehicle to be monitored in real time in driving cycles defined in EU regulations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Elektrikli araçlarda kablosuz haberleşme sistemi uygulaması | |
dc.title.alternative | Wireless communication system application in electric vehicles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-11 | |
dc.contributor.department | Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328646 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629622 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Haberleşme Bilim Dalı |